Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 25 september 2009

Blåmärken och minisemester




Så här ser mina knäveck ut efter två timmar i ringen:-(
Undertiden jag håller på gör det ont, mer ont, och till slut så ont att jag tappar koncentrationen och det känns som att alla muskler slutar fungera och helt tvärt måste vi lägga av... undra när man slutar få blåmärken? När vänjer sig kroppen? Kommer den göra det? KAnske i vanliga fall men jag proppar i mig lite kortison varje dag iom astma medicinerna...
Äsch det får göra ont, jag bryr mig inte, det är SÅ fantastiskt när man väl hänger i ett knäveck och svävar för att sedan på ren rå styrka häva sig upp, putta ifrån med ett ben och det andra i spagat tre-fyra meter upp i luften. Det är värt det.

Fick beröm av min cirkuslärare igår. Hon sa att min mini-semester gjorde mig gott och mycket har landat och figurerna jag skapar blir vackra och rena linjer. KUL!

Hemma var det underbart.
Det var kantarell jakt i skogen:


Troll skog!


Jag+kantareller=lycklig! ( jag och min "på landet" outfit, täckjacka, rosa gummistövlar och såklart: Frölunda kepan på)


Pappa+kantareller=skit lycklig!!



Det blev många goa middagar.
Shpping på Kerrstigen, skit mysigt ställe. En gård med en stor villa fullproppad av saker, kläder, smycken, etc... Köpte en hel del. Men ville köpa ALLT!
Vi åt fantastisk mat på Lax Butiken.
Vi åt senare en Underbar hjortstek.
Lekte med lilla goa systerdottern Cajsa:

Mitt lyckopiller:-)

Helt enkelt massa härlig tid med min fina familj. Saknade såklart lilla syster Lisa med Madicken bara... men vi sågs nyss och mer blir det!


Mamma, Linda och goingen Cajsa.

Nu skall jag och Celeste till IKEA och gå loss.

Kram/I

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det känns. Jag försöker ju mig på rep och det är bränn sår för jag inte vågar släppa helt och river mig rejält. Knävecken gör ont för man pressar för att inte falla.

    Men skam den som ger sig!! :-)

    SvaraRadera