Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 15 september 2009

Tänkvärt och blåslagen.

i’ve been making a list of the things they don’t teach you at school. they don’t teach you how to love somebody. they don’t teach you how to be famous. they don’t teach you how to be rich or how to be poor. they don’t teach you how to walk away from someone you don’t love any longer. they don’t teach you how to move on when the one you love walks away from you. they don’t teach you how to know what’s going on in someone else’s mind. they don’t teach you what to say to someone who’s dying. they don’t teach you anything worth knowing.


Tänkvärt va?

Jag har så ont så ont så ont.
Min första cirkuslektion var fantastisk men också fruktansvärd.
Vi provade allt från uppgångar till att sväva, vi provade grejer där jag låg i ringen, i luften, hängandes endast i svanken, inga händer som höll i eller fötter, bara ringen och min svank...
Vi provade men en slags snara i ringen jag höll i med ena handen medans jag tryckte ut kroppen i luften, det ena benet höll jag i spagat och det andra sköt ur mig. GALET!

Men så himla kul. Var nästa aldrig rädd.
Var en uppgång som var lite läskig bara. Man skulle liksom först slänga sig bakåt, häva upp sig med armarna och sedan svinga sig runt, släppa armarna, böja knät och komma runt...
Svårt att förklara så jag visar en film nästa gång;-)

Nog har jag träningsverk men det som gör mest ont är alla blåmärken.
När de har lagt sig är jag redo igen.
Nu övar jag styrka och går igenom på marken allt vi gjorde.
På torsdag skall jag upp igen, tjohoooo!
Vi kommer behöva köra 3-4 ggr i veckan till premiären, härligt, jag längtar.

Såg Hair Spray idag på China Teatern.
Kul för typ alla 300 pers där idag var typ folk man kände eller känner igen. Otroligt mycket kindpussar och kramar, jag som är livrädd för baciller nu...!!!
De har premiär på onsdag.

Nu skall jag isa mina blåmärken och soooova!
Imorgon har jag många galna upptåg.

Kram / I

1 kommentar:

  1. Vad roligt med cirkuslektion.=) Hoppas du är mindre blåslagen nu.

    SvaraRadera