Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 18 februari 2009

Inez goes: Rachel Zoe





Har verkligen tagit den här dagen precis för vad den är:
En vilodag som jag ska bli frisk på.

Varit hos farbror doktorn ( Anna heter hon) och fått massa bra mediciner mot mina infekterade luftvägar som också visar sig vara, som en bonus då jag redan har skit svårt att andas med astma varje dag, vara pytte pytte pytte små... Och har man pytte pytte pytte små luftvägar ( bihålor, luftrör etc..) och astma blir det helt omöjligt lite luft som kan ta sig fram eller tillbaka vilket gör att jag blir skit trött, andfådd och orkeslös när jag är sjuk...
SÅ:
HA INTE ASTMA OCH TRO NI KAN SJUNGA OCH DANSA NÄR NI ÄR FÖRKYLDA, VAR HELT ENKELT INTE EN IDROTTARE OM DU HAR ASTMA! DET ÄR JOBBIGARE ÄN JOBBIGAST!

Så tänkte efter besöket unna mig något fint på HM eller så men tappade sugen då jag "jobb-messade" samtidigt som jag hämtade ut medicinerna på apoteket.
Tappade då all energi så jag pröjsade 700 kr för inflammations hämmande medel och sedan hemåt.

Har laddat ner allt som går från Rachel Zoe Project serierna!
Alla som gillar mode måste bara se!!!! MY LORD!

ÄLSKAR hennes stil och den finns ofta i mig, men jag blandar hennes "hippie-chick-glamour" med "Kate Moss rock-chick".



Måste ge min vän Åsa en stor komplimang för sin look på Wallmans audition, hon gjorde EXAKT den blandningen helt underbart bra. ( de små tunna lager på lager på lager nit/paljett bälterna var ju dock "inez" stämplat;-)
Har tyvärr ingen bild på henne men ska be henne ta på sig outfitten nästa gång vi ska ut och kameran är med.
Bra jobbat tjejen!!

Här är lite mer bilder på min GURU Rachel Zoe:



Nu har jag såååå mycket inspiration.
Det sägs att tristess föder inspiration och det är nu något jag ska annamma helt.

Tack mina underbara närmaste som lyssnar och stöttar mig i ur och skur!
Älskar er ofantligt oändligt!

2 kommentarer:

  1. Hej där! Såg att du skrivit på min kompis Idas blogg och blev då lite nyfiken på ditt liv. =) Är nämligen så att jag funderat mycket fram och tillbaka ang. Wallmans och det vore kul att höra vad du tycker och tänker om det livet. Hur mycket jobbar/repar ni etc. Vad är för- och nackdelarna?
    Mvh Celina

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har läst din blogg ett tag och lär bli kvar ett tag til. Dels för att det är en jättekul blogg men framför allt för att det är min ultimata dröm att bli musikalartist/artist i allmänhet. Vore jättekul om du skrev några rader med någon slags tips om man vill ge sig in i artistbranchen. (Iofs är hela bloggen som ett ända stort sådant tips, men ändå.)
    Kram!

    SvaraRadera