Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 6 februari 2009

Underbar dag!

Vilken underbar dag!

Vaknade av att min sambo kom nerkrypandes i sängen vid 09.30... Nej han hade inte varit på efterfest som alla kanske tror som känner min partyprisse till man väl.
Han hade varit i Danmark och gigat med en showgrupp.

Sedan hade jag svårt att somna om så jag gick upp, satte mig i schäslongen i soffan njöt av ljuset som strömmade in då det så underbart snöar i Fredhäll idag. ( Fredhäll ligger tio minuter gång från Kungsholms centrum fast tydligen inom en annan breddgrad än övriga Stockholm, för här ligger det ofta ett vitt täcke på marken, inte någon annan stans i stan, hmmm underbara Fredhäll som jag så många gånger sagt förut)
Jag sitter och vilar ögonen på mina underbara rosa tulpaner och snön som dalar ner från himlen:



Mitt i min lycka dimper min favvo tidning ner i brevinkastet: SVD Magasinet:



Så underbara framsidor de har. Den här påminner lite om min lägenhet "LUFTIGT"! Fast den här stilen är lite mer "street" än min inredning. Jag har mer nytt/gammalt/spa stylat.

Sedan jobbade jag ju ett år i Stockholms absolut snyggaste och vackraste butik: Pure and Simple. Ni som inte varit där, gå dit!
Det är en designerbutik som även har inredning och allt smälter samman. Det är ungefär som om att man vill köpa en tröja och kudden som ligger brevid och passar utmärkt ihop...
Fick mycket inspiration därifrån till mitt hem.

Och helt otroligt så ringer ägaren Malin mig när jag sitter framför datorn och bloggar om butiken och undrar om jag kan hoppa in på söndag ett par timmar för personalen skall på Yasuragi.
Jag blev jätte jätte glad.
Bara att vistas i de lokalerna gör mig yber lycklig och harmonisk. Sedan är det ett stressigt jobb för den här butiken kör på högsta service nivå så även om man i mellan åt bara har två gäster i butiken har man fullt upp med att serva dem med en kopp Latte eller så, jag älskar det!

Har nog inga bilder från butiken i min dator så tog en från nätet så kommer jag lägga ut några på söndag efter jag varit där. Denna är från nätet, från butikens hemsida:



Gå in och kika vettja: www.pureandsimple.se
Foton tagna av min favvo Hanna Rössner.

Nu skall jag maila chefen på Wallmans om en smink offert sedan iväg och sjunga/dansa/servera lite.

Värme i vita snön:
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar