Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 11 februari 2009

Styling inför kändisparty

Lite långsammare steg idag men ändå full rulle.

Lämnade tillbaka nyckeln till butiken och sedan köpte jag massa noter till Wallmans audition. Vet i fasen vad jag ska sjunga med det blir bra vilket som hoppas jag. Ska repa med Micke vår pianist imorgon så får se vad hans fantastiska musik öra säger.
Jag har meddelat Wallmans juryn att jag inte känner för att stanna kvar ett år till på Salongerna i Stockholm.
Jag anser att man borde bara göra max två år i taget där. Ta en paus något år och sedan absolut komma tillbaka!
Man jobbar otroligt hårt och mycket i Stockholm och man jobbar så tight med alla på ett annat sätt än på de andra enheterna, svårt att förklara men Wallmans Stockholm är det "första" Wallmans någonsin och "huvud" Wallmans som Peter Björk sa till mig första gången jag blev erbjuden att jobba där.
Många som jobbade där 1992 när det öppnade har fortfarande kopplingar ( gör showen nu te.x) och många "lägger sig i" showen, restaurangen, ljudet ja allt. På absolut gott och ont i den benämnelsen att man alltid har ett vakande öga på sig. Vilket man iofs saknade i Oslo, då kände man sig lite bortglömd... hmmm finns minst två sidor av allt här i livet.

Jag älskar Wallmans Stockholm, kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Har gett stället sååååå mycket av mig, kan och vet varje rutin, centimeter och ger varje vrå kärlek.
Men nu ska jag pausa lite, men kan nog lova och känna på mig att jag kommer komma tillbaka på ett eller annat sätt, hi hi planer smides i denna sekund!

Shoppade med min underbara närmaste vän Lena idag, hon skall ju på partaj ( Mikael Bindefield) med Anna Sahlin på torsdag och jag fick äran att hjälpa med stylingen. Vi gick en runda på stan som jag redan hade planlaggt sedan tidigare.
Gör alltid å när jag ska hjälpa någon med shoppingen. kollar läget lite, vad de behöver,färger, budget etc... Sedan spanar jag lite själv några dagar innan, planerar, gör en plan.

Här har vi de två slutliga alternativen:
p.s dresscoden är svart har Mikael B bestämt:-( lite trist jag älskar färger.

#1

#2

Det blev bild #2!
Dock även om min sambo tycker att #1 var mer "mig" och min stil och "porrigare" än #2 hmmm älskling det var en komplimang va?

Sedan lekte jag som en galning med underbara Lukas (hennes son )


Ni ser ju, hur kul har vi inte?! Full gas varje gång, jag blir andfådd och känner mig levande och samtidigt som 95 år!
Blir så lycklig av att träffa den lilla killen, han är vad livet handlar om.

Sedan tänkte jag aldrig ta av mig Lenas solisar.



Guccis för 3000kr är väl precis vad en shopping styling dag med Inez är värd va?
ha ha skoja bara vännen, uppskattar rödvinet och att få en hel dags kvalitets tid med dig massor. Mer än Gucci... he he he!

Ser fram mot sången med Micke imorgon och en kväll som sjungandes servitris.

kjamaj
I

2 kommentarer:

  1. Hej igen Inez! tänkte bara kolla om du har några bra förslag på auditionlåtar??? särskilt up tempo!!?? jag har en audition snart men total idetoeka och det var längesedan jag gjorde en audition, så om du har några förslag är dom välkomna!, Anna

    SvaraRadera
  2. hmmm ja jag ska tänka lite men följande låtar ska några sjunga på wallmans auditionen i helgen: River deep mountain high * HELP * I´m gonna get dressed for succes * Iris * hmm ska tänka ut fler. Vad ska du på för audition? Lycka till! kramar

    SvaraRadera