Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 8 februari 2009

Tröttelitrött


Jag i ett av de otroligt snyggt inredda provrummen!


I fem timmar trallade jag runt bland vita väggar och golv, underbara designerkläder, härliga toner av jazz i högtalarna, levande ljus här och där lite latte och ett par koppar värmande te:
Jobbade på Pure and Simple idag!


Nedre våningen i butiken, här blandas kläder med porslin, videung, inredning, skor och väskor med stil och minimalism.


Jag njöt och trivdes, var som att cyckla, som om jag aldrig varit borta från min fd arbetsplats och absoluta favvo butik i stan.
Minns också att även att jobbet inte är så enkelt som det verkar. Är sjukt trött nu. Kan nog bero mer på den helt super tokiga kvällen igår på Wallmans, min hjärna var på bristnings gränsen av information och lösningar. Sov knappt någonting i natt av all stress som skulle luckras upp i kroppen efter gårdagen och så upp okristligt tidigt med tanke på min dygnsrytm.

Jag är lite mellan njutning av att börja kunna slappna av till gråt av utmattning...läskigt.

En väska på väggen från butiken jag absolut kan tänka mig


Sedan kom jag på att jag ska på möte morgon med en fotograf vid namn Jörgen Hildebrandt.
Tydligen ganska välkänd sådan.
Skall bli kul men ska erkänna att jag glömt av det lite och sett fram mot min första lediga dag på länge utan planer.
Han hade varit och sett showen och vill att jag ska vara med i något projekt som "modell".
Japp, äntligen har fotograferna och mode industrin förstått att man skall vara 163 cm, inte ha plutmun och ha vanlig tränad kropp. GÖTT!!!!!

Så återkommer mer om hur det gick och vad de tänkt sig imorn, nu skall jag sova skiten ur mig:-)
Pöss och prutt på er
I

3 kommentarer:

  1. Hej Inez! hittade din blogg och har följt den sen dess! kul att läsa om "Wallmans livet", jag har en utmaning till dej i min blogg: www.bopamallorca.blogspot.com.. gud vad snygg du är på alla bilder, tror jag det att som vill ha dej som modell!! vet inte om du minns mej men jag e vän med Cajsa och Ulrik! gick på förberedande musikal på BA för längesedan..

    SvaraRadera
  2. KLART JAG MINNS DIG TOKA!!!!! kul o höra från dig! Har du oxå en blogg? Vill läsa den i sånt fall! Fotar du? då kommer du gilla mitt senaste inlägg om david lachapelle:-) Cajsa e mamma det e helt otroligt ju! Minns oxå din goa pappa som var o kollade vår show i Oslo en kväll, han var så mysig hälsa! Kramar

    SvaraRadera
  3. fan va dum jag e, klart du ahr blogg ser det nu... läser den samtidigt som jag skriver här, fy skämms på mig, jag som gjort IQ test idag o allt, hahahhhahahaha

    SvaraRadera