Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 24 februari 2009

Jag tänker lite...

Jag tänker ofta och mycket och gärna samtidigt:-)

Jag vill ha många järn i elden och bollar i luften och vill gärna jonglera med dem samtidigt:-)

Jag vill ha koll på läget men samtidigt finna mig i harmoni:-)

Jag vill utvecklas men inte skynda på den:-)

Vill andas in långa djupa andetag men vill gärna att allt går ganska snabbt och effektivt:-)

Det är mars mycket snart. Min lilla "depp- månad".
Jag vet att den kommer smygandes men försöker att inte tänka på den, ignorera den och bara göra massa roliga saker istället.
Jag planerar thailandsresa för skatte- återbäringen i sommar ( har ju bostadsrätt så massa ränta ska tillbaka in på mitt konto, jiippiieee hejja Sverige:-)
Tänkte att vi skulle ta och kakla om badrummet då men har ju redan det skit fräscht där och jag vill verkligen till Thailand. Bara inte bostadsföreningen bestämmer sig för balkong bygge för då går skattepengarna dit istället. Men kan ju alltid inreda den med massa palmer och orkidéer med ljud från stereon i form av syrsor, lite rökelser, kimonons, nudlar och flip-flopps, samma sak va? Jag vet ju inte, har aldrig varit i Thailand men har alltid varit en dröm.


åhhh vill dit någon gång...

Jag ska åka till Åre i mars också, så ingen depp kommer här fram, här fram, här fram, ingen depp kommer här fram för jag ska andas fjäll-luft:-)
ÄLSKAR att åka skidor, blir dock livsfarlig då jag också ÄLSKAR fart och fläkt och SuperG!
Barnen som står i vägen får helt enkelt skylla sig själva om de kommer se ut som små vita knubbsälar efter att jag toltalt snösprutat dem i mina ack så ovanliga och sällan skådade svängar.
Sedan blir det afterski, öl och bastu med goa vänner. Ska ha en riktigt efterlängtad semester.


Skulle lätt kunna vara jag, så vi säger det: Så kommer jg se ut i Åre:-)

Känner mig faktiskt riktigt sliten.
Min kropp är öm och det värker ständigt i nacken.
Jag biter hårt ihop käkarna på natten av stress så jag har huvudvärk varje dag.
Är mycket känslig och orkeslös, ja ja jag vet alla stress symptomer men fattar inte riktigt varför.
För samtidigt känner jag mig stark, trygg och nöjd med tillvaron.
Ja det är snart mars, behöver man säga mer?
Vi har snart haft ett helt halvt mörkt år bakom oss.
Människor påverkas negativt av brist på solljus... Så varför ens bli förvånad av lite mars-depp?

Det är mycket blogg snack fram och tillbaka.
Många är rädda för den här ärliga blogg-trenden...

Jag tänker som min vän, kollega, otroligt intelligenta ( ja har man över 140i IQ så är man jäklar i mig intelligent, han har även EQ!!) vän Hakim:
Jag bloggar för MIN skull.

Jag bloggar för att jag älskar allt som är kreativt och konstnärligt.
Skrift är ett sätt att uttrycka sig precis som dans, sång och konst som jag också gärna sysselsätter mig med.
Därför blir jag lite ledsen över allt töntigt blogg-bråk som titt som tätt dyker fram på nätet. Varför dra ner det här underbara sättet att dela känslor med medmänniskor med massa töntiga revir fighter?
(läs mer om Ebba och Linda på Hakims sida eller gå in på veckorevyns blogg)
Jag vill inte att sånt ska dra ner blogg-etiketten i skiten.

Man ska blogga för sin egen skull, och om någon blir intresserad och inspirerad av min blogg blir jag otroligt glad och smickrad.
Men Jag skulle aldrig använda den som ett redskap för krig...

ÅH en sak till som får min sol att skina igenom molnen en mörk februari dag: Jag har beställt Rachel Zoe s Mode bok!! Längtar till den dimper ner i brevlådan!



Glömde skriva ner mode och kläder som en kreativ kostform som jag också gillar. Lätt att kläder också är ett sätt att uttrycka sig!
Inte behöver man vara modeslav bara för det.
Färg, form, kombinationer etc...

Nu ska jag ta huvudvärks tablett och vila.
Imorgon kör vi show.
Kul!

Kram/ I

1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Tack för att du tittade in på min lilla sida. Jag är ju ännu inte en fullfjädrad bloggare som du men jag ska bli!
    Jätte-kul att läsa om allt som händer i din del av vår älskade schåååvbiss-branch. Jag har ju lämnat Sthlm för kärleken mest men också för jobbets skull. Jag turn'erar ju mkt m Arrival och de utgår fr gbg de flesta så det blir lite lättare då. Kolla www.themusicofabba.com

    Stor kram till dig!! Jenny G

    SvaraRadera