Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 5 augusti 2009

backe upp, och backe ner...

(bilden till höger har inget med inlägget att göra, jag vill bara skryta med min tå-teknik, HA HA HA HA HA!)

Hejsan!

Kom precis hem efter en lång dag.
Först nio timmar i butiken och sedan direkt till rep.
Cyklat från västermalm till södermalm, från södermalm till östermalm för att sedan cykla tillbaka hem till västermalm. Hm..blir nog några mil...eller njae snarare 14.6 kilometer:-) Men känns som massa mil för alla som varit i Stockholm och helst cyklat vet att jävlar va backar det är! Och Broar!
Och backar!
Plus att om man står upp i nio timmar, dansar i tre och därimellan cyklar backe upp och ner känns det gött i benen nu.
HAr räknat ut att sedan jag vaknade i morse har jag suttit ner: 25min på lunchen, 45min thai restaurangen efter jobbet och 15 min vid fotoredigeringen = alltså av mina 14 vakna timmar idag har jag stått upp ca 12.5 h av dem!!! AAAAAhhhhhhhh!!! Stackars min kropp!!!!


Med andra ord: Imorgon tänker jag ligga raklång på en brygga ute i skärgården och bara röra på benen för att komma i och ur havet:-)

Igår var jag på Kundalini Yoga.
Min vän och Guru Katty höll i den, va bra hon ÄR!
Jag rekommenderar skarpt alla som bor i byn att gå till Bio Karma på Söder.

Gick dit direkt efter jobbet och var så himla trött så jag vilade lite innan passet på en spik matta. Tyvärr ( !?) så var den så bra att jag fick igång så mkt blodcirkulation så jag höll på att svimma när yoga passet började.
Men tog några djupa andetag, drack vatten och fokuserade blicken så det gick över.
Under Kundalini Yoga gör man något som kallas för "rot-lås".
Då andas man in, håller andan och spänner in naveln mot ryggen, kniper "kisse" muskeln och "bajs-muskeln" samtidigt, håller ett tag och släpper sedan.
Detta skall vara bra för förbränningen, magen, immunförsvaret etc... på mig har det alltid en effekt att sätta igång kisseblåsan.
Ha ha så resten av passet sen kunde jag knappt fokusera på annat än HUR gärna jag ville gå på toa, ha ha!
Lite synd.
Men annars var det underbart. Tufft, skönt och BRA för mig.

Nu somnar jag fasen snart, så om det bara blir massa bokstäver huller om buller, typ så här: joijgjkdnvmndfgjeqhriofakslcködkpkrqlöasdämcvn så är det bara jag som somnat och slagit pannan i laptoppen:-)

Sov gott kära ni och låt kraften vara med er!
/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar