Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 14 augusti 2009

The Marines, pinuppor och Charlies Angels!



Åh vad det händer mycket roligt nu!!!

Men kan inte riktigt berätta...än...

En sak i taget och nu är all fokus på giget. Och min mage.
Käkade första tabletterna på antibiotika kuren nu. 10 tabletter om dagen! 5 på morgonen 5 på kvällen! STORA! Inga små söta cortison tabletter inte.
JAg blev alldeles mätt av att ta dem och nu får jag upp saliv som smakar kemiskt i munnen.
Hua hua jag som aldrig tar Ipren eller Alvedon ens...

Jag går alltså omkring nu med lyckorus, pirr och förväntan.
Korrar som bara den, repar texter, och inspireras.
Ska dela med mig med bilder tänkte jag.

När jag försökte förklara The MARINES för pappa (och andra mycket branch-relaterade människor:-) idag beskrev jag oss som en blandning av Lady Gagas utmanade stil och crazyness:

Pussycat Dolls dans och sång mångsidighet:


50-tals marina pinuppor fast med en modern stark 2000-tals kvinna a la Charlies Angels stil:


kaxiga, varma, med stor glimt i ögat, inspirerande!

Något åt det hållet. Så förklarar jag oss. Måste checka av med Anna och Celeste bara så vi har samma syn på oss;-) hi hi folk undrar ju... tjhihihi!

Här är lite bilder på pinuppor. Tycker de är så vackra. Inte porriga, knappt sexiga. Bara härliga, sunda och charmiga och påminner om glada tider. Kriget är slut!!!:



skepp o hoj/ I

2 kommentarer:

  1. Vet inte hur jag hamnade här men jag kommer i alla fall inte att bli långvarig. Normalt sett brukar jag inte reta mig på dåligt språk och särsrivningar på en blogg, men detta får jag ont i ögonen av. Sen har jag bara några ödmjuka frågor angående ditt liv som "artist". Om man lever ett artistliv i showbiz när man arbetar för Wallmans, lever man ett jetsetliv då om man är flygvärdinna på SAS? Lever man ett stekarliv om man är bartender på en nattklubb på Stureplan?

    SvaraRadera
  2. hon lever troligen exakt det livet hon vill leva. Hon jobbar i showbiz, och de kanske är hennes dröm. en sån jävla omogen och jävligt onödig komentar. vart vill du komma? Att hon ska känna sig onödig och dålig eller? så vad i helvette var din mening med komentaren? vad fan tjänar du på att klanka ner på andra? får det dig att må bättre eller? Och vad jobbar du med får man fråga? något som du tjänar 80 tusen i månaden på ett kontor eller? Hon kanske gör det hon vill, och det är fan allt som räknas. Då är man lycklig, och man kämpar fan till nästa mål. Och ifall hon vill kalla det showbiz, låt henne. vad fan gör det dig? Och du vågar inte ens skriva ditt namn.. ett ord. patetiskt.

    SvaraRadera