Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 18 mars 2009

En dag

Vilken underbar vår dag!

Vaknade och kände hur kroppen var full av energi och kändes utvilad. Tänk att det faktiskt tar minst två dagar innan kroppen återhämtar sig efter en vecka på Wallmans!!! Det är verkligen sjukt tufft, men man glömmer bort det när man står med en bricka med tjugo avecer ( conjac, whiskey etc..)i ena handen och en kaffe termos i andra handen , ena benet på scenen och det andra på väg ut från scenen mot gästerna igen...

Tredje lediga dagen då känner man sig som människa igen.

Vaknade av ljuset som sipprade in mellan persiennerna och av kaffe bryggarens puttrande som sambon redan fixat.

Sedan mötte jag Alex Falk på stan, vi shoppade lite.
Jag köpte ett par mega stora lila örhängen och skit coola 70-tals glamour runda oversize solbrillor.
Sedan var jag på jakt efter min vita pälsväst.
Hittade den till slut men i fel storlek, nu hänger den dock undanhängd i rätt storlek på götgatan åt mig tills imorgon, tjohoooo!!!

Alex är shopparens mästare.
Vi handlar i samma butiker och han hittar alltid något. Tror aldrig han handlat i en kill butik någonsin;-)
Han tyckte jag skulle köpa en svart sån där golfskärm i svarta paljetter...såg sjukt cool ut men jag fega lite, hmmm skall nog tänka på det lite. Fy vad feg jag blivit på äldre dagar, tråkigt.
Letar som en tok efter mitt orm armband. Finns på E-bay dock... kanske törs man köpa därifrån? Har handlat från US för via E-bay, ett par solglasögon jag aldrig använt...





Tror jag gillar den sista ormen bäst.
Vet ni att enl mytologi ( fråga mig inte vilken ) betyder ormskräck att man är rädd för livet, att leva. spindelskräck betyder att man är hämmad och då i sexlivet.

Kikade förbi Golden Hits sedan. Mysigt. Drack jordgubbs frozen daquries och lite (massa ) rödvin, mums. sambon fixade en dessert till oss, kanon gott kan livet vara ibland.


Imorgon har vi soundcheck på jobbet.
Ljudet har börjat spöka lite och är vissa dagar guld och andra helt värdelöst.
Ena dagen sjunger man i smör och andra i sandpapper.

Snart ska vi ha cleaning rep också, ska bli skönt. Även om jag faktsikt tycker gruppen håller ihop koreografin helt ok i år. Sedan lägger man ju till feeling grejer efter ett tag vilket är sjukt svårt att sluta med.

Nu dricka lite rött thé med champange och jordgubbs smak sedan mysa med sambon som känner sig krasslig och kolla Miami Ink och mysa.

Vi ses imon och då är jag ägare av en underbar vit pälsväst och har sjungit i skit bra ljud hela kvällen lång;-) I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar