Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 26 mars 2009

Fotoshoot #2 på en vecka!




Hejsan!

Nu har vi varit och fotat sångerskan. Det var såååå roligt.
Vi var först i en underbar villa på Överjärva gård. Där togs det lite inomhus bilder:

Ps: Jag var med som styleist så mina bilder är "backstadge" bilder. Ville ha bilder på allt som hände runt omkring.
De grymma bilderna vi fick på sångerskan togs av Hanna och de kommer jag visa när Hanna fixat till dem och så.
Vill inte "paja" genom att lägga ut mina amatör bilder.
Men håll ut! De kommer!



Fixas till av sminkören


Hanna fotograferar



Efter inomhus bilderna gick vi till "rucklet".
Ett jätte coolt gammalt nedslitet hus där bl.a Gudrun Sjödin plåtade sin senaste kollektion.

Lite ruckel bilder:







Här är lite miljö bilder. Nu får ni tänka er in i att vackra sångerskan är med i bilden oxå. Men som sagt de kommer senare.
Miljö bilder:





Det här är massa not-papper utspridda på det turkosa gamla golvet och en gammal elvis mick med lång sladd som sångerskan ligger invirad i sen. SÅ SNYGGT!
Är jätte glad över den bilden, den ska lätt in i min portfolio sen;-)

Sångerskan var så himla duktig för det var verkligen iskallt under fotograferingen i rucklet.
jag stod med vantar och kanske världens varmaste JL dunjacka och frös. Hon stod ibland toppless med bara en sjal runt kroppen! Men shit vad hon höll ut och såg avslappnad ut.

Jag hade så roligt, fotografen och jag jobbade bra ihop, tyckte jag vart fall, hihi!
Visserligen har Hanna och jag jobbat ihop i ett år tidigare och jag älskar verkligen att jobba med henne.
Men nu jobbade vi ju på ett nytt härligt sätt ihop.
Och att få vara tillsammans med båda dessa vackra kvinnor under en hel dag var fantastiskt.

Efter fotoshooten åkte jag till jobbet. Vägrade först känna efter hur trött jag var.
Men det kom till slut ändå, jag var faktiskt heeelt slut.
Plus att en tjej var sjuk igår så jag gjorde ett extra nummer igår på scenen vilket gjorde att jag sprang häcken av mig.
Men det var också skit kul, att få hoppa in och utmanas med nya steg, improvisera och så.

Så helt enkelt, vilken underbar dag jag hade igår. Somnade som en stock efter min lååånga men helt underbara dag.

Kram alla inblandade.

Kram på alla ni andra som läser min blogg också.
/I

4 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Jag tog en tripp med Cinderella i förra veckan och tyckte att er show var bra! Tänkte att du kanske har någon trevlig hemsida någonstans! Och de hade ju du!! Brukar ta en tripp ner till båten från Dalarna ibland.
    Hoppas att jag får se er snart igen!!
    Hälsningar Bosse

    SvaraRadera
  2. Hej Söta!!!

    ÅÅÅ, vad kul det var igår...så himla GLAD att du var med...du passar verkligen till att jobba som stylist...har det där extra seendet som behövs. Har skickat några bilder redan...kunde inte låta bli att börja med en gång.

    KRAMMM till dig!!! Vi hörs snart!
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ehh...BOSSE: detta är inte ANNAs blogg, utan Inez. Anna jobbar på Cinderella och jag på Wallmans salonger. Två olika ställen, typ... Anna har tyvärr ingen hemsida-
    HANNA: tusen tack vännen. Kärlek till dig

    SvaraRadera
  4. Ehh...Inez ....Hur som helst så skall jag berätta en episod för dig om trippen med Cinderella sist, hur de kan gå ibland... lite fel å så där, sett ur en resenärs perspektiv.
    Jo... till å börja med så gick det väl bra. Jag hade ingen reskompis med mig den här gången, så då får man väl försöka prata med andra...Först på kvällen så gick väl allt ungefär som vanligt....så kommer dagen efter...
    Det började med att jag satt och åt på morgonen... själv vid ett bord...å så kom det fram två tanter och frågade om det var ledigt här...javisst sa jag...i alla fall så hade väl den ena fördomar så att säga...sen gick väl dagen så sakteliga...så blev det eftermiddag och jag skulle titta på herr Ervings dansshow....Jag brukar inte stå längst fram...Nu blev det så att jag råkade hamna på
    dansgolvet i alla fall...Å hur skall det här gå?? tänkte jag...Jag försökte med att dansa på samma vis slow fox som tango de gick inte alls hem...Herr Erwing råkade ungefär samtidigt få syn på tanten med fördomarna så att säga....Han var väl inte på sitt allra bästa humör kan ja tänka....hon hade visst sagt något till honom också på kvällen före...Så han gick på lite extra...Jag fick så att säga på sätt o vis stå för underhållningen...Men va tanterna gjorde där förstår jag inte??Är inte HBT person själv, men förstår att han var förbannad... Hur som helst så fick jag i alla fall en kram av Jeanette Karlsson, tror jag hon heter.. för att jag ställde upp... Så det positiva den dagen var väl kramen, och att se dina kompisars show från Wallmans....Hon e charmig
    Anna!
    Hälsningar Bosse

    SvaraRadera