Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 1 mars 2009

mingelbilder och mode


Snyggaste bruttorna i stan!

Har så mycket mode inspiration nu:-)

Antagligen för att det är så otroligt mycket med showen nu så behöver jag ha en motpol att få vila huvudet på.
Att slippa tänka scenliv och show ett tag och fokusera på annat jag gillar ger mig energi.
Jusst nu blir det mode.

Jag har fått äran att hjälpa till med stylingen för min bästa Lenas hemsida.
Den skall promota henne som sångerska, helt klart en av de bästa sångerskorna jag vet. Hennes röst är varm, fylld med känslor och berör alla!
Så det ska vi utgå från när det gäller kläderna.
Hon och min favvo fotograf Hanna Rössner har funderat ut fantastiska miljöer och teman för bilderna. Så jag ska hjälpa till lite med kläderna ( fast behövs jag verkligen för deras idéer är underbara)

Kan bli något åt: Romantiskt möter Rock/ festival/ gummistövlar/ värme etc...
vill inte avslöja mer, jag kommer länka er till hemsidan så fort den är klar.

Jag är bjuden på en realise-fest för en reklam film jag spelade in i våras.
Jag var ballerina på ett slott, dansade på tå i fyra timmar... Hade blåsor som plättar på tårna:-(
Vet inte om jag kommer gå för är som ni kanske förstått, heeelt sluuut efter en dramatisk vecka/tid.
Men man vet aldrig, kanske svänger jag förbi och minglar lite.

Appropå mingla. Minns ni att jag hjälpte samma goa vän med stylingen inför kändisfest?
Här är några bilder på dem:


Malin Sjöqvist, Anna Sahlin, Lena Ohlsson Björkén


tog kort med kameran från en tidning så bilden blev dålig men de är ju SÅÅÅ snygga så var tvungen:-)

Jobbar på min "Rachel Zoe" stil:-)

Detta har jag köpt och är på G att införskaffa:



Har köpt dessa från HM, äntligen ett par jeans som passar min "icke gjord för jeans kropp"


En väst från Top Shop, fuskpäls SÅKLART!!!! Ska köpa...nästa månad (har precis investerat i en Åre semester med skidkläder och detaljer, hi hi)



Vill ha det här orm-armbandet men helst i vitt och guld. MAMMA: har inte du ett typ sånt här fast i brunt läder? Om du har kvar det kan jag få låna det? Har ditt as coola Montana skärp tryggt förvarat bland mina Vintage älsklingar i garderoben)



Dessa i vitt kan vara coola till:-) från ASOS. ej i min ägo...än....


Den här väskan har jag visat förr, men en bild tagen från Pure and Simple. Vill fortfarande ha den...
Egentligen borde jag ha en frans väska om jag ska vara "Rachel Zoe:ig" men jag vill ju vara "Inez" också så den här är lite sportigare mer mig.



En underbar klänning från mitt ibland favvo märke Day et Birger Mikkelsen. Så vackert med grekisk gudinne klänningar...

Vill köpa dessa Converse..inte för att de passar till stilen jag precis presenterat men gillar dem bara:-)


älskar den här tunikan/klänningen från Gina Triot, köpte den för 300 kr tror jag. Min sambo tycker den ser ut som ett lucia linne...vad fan vet han?! Den är vartfall lagom oversize och mkt Rachel;-)
Jätte snygg med massor av tunna guld armband och ett stort berlock halsband till.




Min underbara Puma brosch. köpte den på Make Up Store(!). Tror mamma haft ngt liknande oxå.



Vill ha de här shortsen från DAY, 1799kr!! De är underbara, laxrosa i grunden med silver paljetter. Tänker lyx sommar, middag på fin strand restaurang. Avslappnat med snyggt! Vill ha dem men nu säger nog kontot ifrån tyvärr:-(


Vill hitta en silvrig paljett basker också, ska leta second hand.

Det var allt för den här gången.
Kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar