Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 16 mars 2009

Min vecka

Hej hopp!

Alltså vilken vecka!
Kom hem i onsdags från Åre och direkt från flygplatsen till Wallmans!

Hade en helt fantastisk semester. Kom tillbaka till jobbet lugn som en filbunke (laktos fri sådan) kändes som om att INGET kunde nå mig. Jag hade ett skal, en mur, en rustning på mig som bara stötte från sig stress och skit som värsta fungerande ozonlagret, underbart!

Även om jag knappt sovit något på hela semestern hade jag fått så mycket frisk luft, massa skidåkning, härlig underhållning och party med goa vänner.
Det är också semester.
Jag har skrattat otroligt mycket, saknat min vän Celeste så mycket. Och att ha Cellan som betytt mycket i mitt liv som trogen vän och min vän lena som är en förebild för mig och en person jag evigt kommer vara tacksam för, att ha dem i samma rum, att ha båda två med sig i flera dagar samtidigt var helt fantastiskt!!

Vi hade si sådär åkning första dagen, det var moddigt, uppkört och isigt i backarna men Linus vår guide visade oss backar turisterna inte hittade till så där fick vi ett par bra åk.
Dock lyckades den finniga praktikanten i skiduthyrningen ge mig ett par pjäxor som jag tror varit med sedan Stenmark tog sitt första världscups guld för de var fanimej skit gamla och värdelösa.
Kunde inte trycka ifrån ordenkligt på sidorna för då kändes det som om skedbenet skulle explodera!
Lite synd då jag njuter av fart.
Men var för sent att byta dem plus att solen började titta fram så vi passade på och jag bet ihop.

Min sambo tycker jag är vansinnig som lägger ut den här bilden;-) Jag är SÅ redo för backen va!!!


Sedan efter att jag fått bytt "vintage-pjäxorna" mot "yber-moderna Anja Persson" pjäxor bar det iväg mot SPA!

Helt underbart, vi bada bastu, kasta oss i iskalla pooler efteråt, basta mera, bada iskallt, basta med örter och basta i minus grader ( trodde fötterna skulle fastna i isen, ahahahha va ont/skönt det var) bubblade, babblade och hade det helt underbart.
Fantastsikt ställe vi var på. Utsikten var mangefiq och hela upplevelsen med för den delen.
Sedan fixade vi till oss och åt på underbar Tapas Restaurang. Hade dock magkatarr så försökte dricka vin men varje droppe sved i halsen och magen.
Fy, men antagligen bara ett yttligare bevis på att jag verkligen behövde den här semestern.



Nästa dag i backarna var mycket bättre.
Det var dock dimma och lite ruggigt men det gillar jag för då får man vara lite själv.
Fanns delar av backarna som var helt nypistade, åhhh ni som åker vet vad jag pratar om...ljudet under skidorna...jag ryser bara jag tänker på det.


Lena, Cellan, jag och Clarissa på underbar Tapas restaurang

Finns mycket för mig att utforska med Åre, kanske kommer jag rätt snabbt tröttna på pisterna, det är väl inte direkt alperna, men det finns ju en hel off-pist värld också:-)

Wallmans after-ski på dippan var ruggigt bra, speciellt Tess Melkers nummer (som alltid).
Min vän Celeste rockade fett.
Och duktiga, charmiga Clarissa blev jag väldigt inspirerad av, fick massa nytt att tänka på som artist tack vare henne!!!


Celeste i Madonna medley Clarissa

Nu har jag haft en mycket tuff vecka med sjukdomar i ensemblen, pappa ledighet och Melodifestival deltagande personal.
Fixat och trixat med showen och varit rejält pressad till det yttersta. Tur jag var utvilad då;-)

Idag har jag och Tom haft mysdag.


Jag lagar mina berömde hemmagjorda panbiffar ( berömda för det är det enda jag kan laga typ)

Vi har kommit fram till att vi ska måla om trägolvet till halvblankt vitt, ta bort bok hyllan, hänga upp tv:n på väggen och köpa skjutdörr till sovrummet imorgon.
Sedan är vi glada för vi ska köpa balkong! Någon som vill ge oss ett bidrag? Den kostar bara 90 000kr! Men höjer ju värdet på lägenheten så vi investerar:-)

Sedan fick jag lite inspiration av min vän Hanna Rössner, hannasform.blogspot.com. Hon hade så fina bilder på krokusar i kermaik fat, så jag härmade. Fatet köpte jag för ett tag sedan på Indiska.


Sedan har jag börjat lägga ut lite av mina kläder på Blocket. Bl.a den här jätte snygga västen/linnet.
In och köp den vettja;-)



Massa kramar så ses vi ju snart/ I

1 kommentar:

  1. Hej igen Inez!
    Som sagt väldigt kul att titta in här ibland, du skriver så målande och fint.
    Ska vårfixa här hemma nu så jag ska nog ta efter krokusarna på fat.
    Kram Jenny

    Ps. Hälsa Lena.Ds

    SvaraRadera