Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 31 mars 2009

Är våren här nu?


Hejsan!!

Jag hör måsarna diskutera utanför fönstret, vårtecken?
Och ingen kan ju anklaga mig att vara naiv och överdrivet positiv när jag säger att våren lätt hälsade på hufvudstaden idag inte!!!
Men varje år är de sju bakslag sa Sveriges bästa och duktigaste väder gubbe till mig en gång.
Hmm sju alltså...shit mina vänner, fruktar att vi har ett par bakslag kvar då innan vi kan lägga mössor, dunjackor och vattentäta skor på vinden.
Om jag inte missminner mig räknas dock minus grader som ett bakslag dock, och dem har vi haft ett par i mars så kanske börjar vi vart fall närma oss de sju.

Förra året på min födelsedag 19/4 vaknade jag med att det låg ett vitt, kallt snötäcke på marken, som till kvällen valde att bli till ett grått slask.
Det skall endast vara ett vitt täcke av vitsippor på marken när jag fyller år, som det var för ca 27 årsedan då pappa åkte till BB med en stor bukett nyplockade sådana!!

Ja ja våren kommer, men dock inte än.
Idag har jag gått en massa.
Hälsade bl.a. på mina vänner från Cinderella och fikade.
Sedan shoppade jag pytte lite;-)

Köpte en ny kudde till soffan från INDISKA, fyra underbara doftljus i små vita krukor, en klänning till min senaste syster dotter Madicken som jag skall skicka ner till Köpenhamn till henne.
Gjorde inköp till Wallmans också, massa hårnålar...


Är lite sugen på den här lampan från Inreda.se:

Den är lång, 145 cm, snyggt då vi har högt i tak.
Tror den skulle passa i vårt spa/asiatiska/ lite nordisk toutch hem.

Vilket fall så blir det bättre än de två sladdarna som hänger från taket nu, en röd och en blå och en krok...hmm då har vi ändå bott här sedan Maj nu.

Jag är också ruskigt sugen på att skaffa en sådan där härlig kaffe servis. Ni vet, en sådan gammaldags, tunna kaffemuggar med ev blommigt mönster, men inte pyttesmå, mellan kaffe kopp och temugg typ. Indiska har några men inte helt exakt vad jag har i huvudet.







Ska leta vidare. Tänk vad mysigt att plocka fram fin servisen när man får besök. Och en hemlagad sockerkaka ( det enda jag kan baka ).

Annars tar jag det piano och "vilar" min magkatarr.

Ska kolla på Madagaskar 2 som jag jätte lagligt fixat till datorn och skall tänka på Åre och Celeste när jag ser den;-)
Är hungrig hela tiden men måste skita i det annars kommer jag inte i scenkläderna imorgon tror jag, tjihi!
Ev slinker det ner lite mango sorbet a la 500 kg socker men det får gå

Grattis mamma på din dag! Härligt att betala räkningar och tänka på dig födelsedag samtidigt, haha!

Ses snart gör vi
kram / I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar