Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 6 mars 2009

Grrr dumma Mars!

Idag var en ganska tung start på dagen.
Mycket fix och trix och massa telefon samtal och sms;ande lite stress och en klump i magen.
Några i min närhet mår sådär och jag lider med dem.
Det är hat månaden mars.

Månaden då inget händer.
Som jag skrivit förr, månaden då vi har ett halvt år mörker bakom oss, månaden då det ena dagen är ljust ute och i andra dagen grått och på tredje dagen snöstorm.
Månaden då inget står i blomm, inga adventsljusstakar tänds, inga nyförälskade par myser på parkbänkar, månaden folk gör slut ( pga av allt jag precis skrev), månaden man i vår bransch måste börja fundera över vad man ska jobba med i höst.
Det är tufft helt enkelt, och överallt ser jag mungipor som pekar mot syd.
Jag ser tunga ögonlock hos fina människor som annars har pigg, allert blick.
Jag känner hur de grubblar, hur de tänker, överlever, löser saker, biter ihop.

Man kan inte göra mycket annat än att försöka hålla tråkiga saker för sig själv. Att INTE bubbla ur sig vad man känner hela tiden, att ge någon en klapp på axeln, ett leende när man möter någon i korridoren.
Skämta, vara snälla, vara mot andra som man vill att de ska vara tillbaka.
Mars är en super bra månad att försöka göra någon glad på.

Jag tror på Gud och jag tror på Kharma!
Jag tror innerligt på att om man gör ett par goda gärningar om dagen får man dubbelt tillbaka. Inte samma dag kanske, inte samma vecka, men tror dessa människor är lyckligast i livet i förlängningen.
Några i ensemblen skrattar åt mig när jag predikar detta men vet ni:
It will bite back at your asses one day! hahahaha! Så det så!

Idag dukade Hakim upp min station på jobbet för jag hade fullt upp med schema ändringar och grejer.
Han kunde valt att klaga, sucka högt, gå runt och osa mörka moln, men det gjorde han inte.
Vilket gjorde att han tog ett par tunga senar från mitt stressade bröst.
Du är fin Hakim!
Fastän att jag jobbade samtidigt men med annat fick jag dåligt samvete...

Citerar Niklas Amrand, prällen/vakten på jobbet:
Människor som lätt får dåligt samvete är fina människor, för det påvisar att de bryr sig, att de känner.

Till sist:
Grattis lilla syster till bebisen, det kom en liten Madicken:-)




Utdrag från Junibacken:
Madicken bor på en plats som kallas Junibacken, i ett stort rött hus som ligger precis vid en å, Hon bor där med sin mamma, pappa och lillasyster Lisabet, en pudel som heter Sasso och en kattunge som heter Gosan. Madicken heter egentligen Margareta, men det är ingen som kallar henne så, förutom mamma, när hon har ställt till någonting och behöver förmanas.


Nu har båda systrarna små nykläckta flickor. Brorsan: får du för dig skaffa unge före mig tar jag tillbaka alla märkes kläder jag köpt dig genom åren!!!!!

Varma kramar, och var snälla mot varandra nu/
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar