Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 29 mars 2009

Färdiga bilder från fotoshoot!!!


Fixar o trixar med fotograferingen;-) sockorna måste sitta sådär o fixat nedhasade men ändå prydligt, hi hi jag är en flummig perfektionist!

Hej alla goa!

Vilken dag.
Jag fick lätt 12 poäng i vuxen kategorin idag:-)
Det var nämligen årstämma med bostadsrätts föreningen idag. Vi hade fått ett brev där det stod att om man är intresserad av att bygga balkong var man tvungen att infinna sig och rösta.
Det är ju helt klart att man förstår.
Så vi var där. och så var hela området!
Så lokalen styrelsen hade fixat var för liten. Det fick max vistas 150 i lokalen och vi var 190 där plus att då var det ytterligare minst 50 pers som inte kom in!
Styrelsen var minst sagt chockade över det enorma intresset av balkonger! KUL!

Så det blev inställt idag och ett nytt datum planeras i en större lokal.

Efter mötet tog vi en prommis till stora Essingen och fikade med Lars och hög-gravida Ellen.
De ska ha barn 15e april, bra datum, jag fyller den 19e:-)

Nu är vi lite frusna och dricker varmt kaffe och har tänt ljus i hela lägenheten.

Jag har fått bilderna från fotograferingen i onsdags redan! jätte kul!
Sångerskan är så vacker så jag blir nästan yr! Och fotografen var helt otrolig.
Jag har fått ok att lägga ut bilderna här på bloggen och jag har valt dem efter stylingen.
Efter kläderna. Det fanns helt underbara vackra porträtt bilder på min vän som jag också kommer lägga ut men nu handlar ju den här bloggen om kläder ibland så jag har valt bilder där jag gillar stilen och så!

Bilderna är alltså till hennes hemsida som sångerska!
Min tanke var genomgående att det skall handla om före-efter och under ett gig.
Alltså från det att hon pluggar texter och noter, till att klä på sig, och slutligen själva giget.
Sedan skall det spegla hennes stil, och hon är "all ätare".
Men att det finns värme och kärlek med i allt hon gör. Det måste komma fram. Man skall vilja se hennes bilder och förstå vad man bokar.

Följande bilder hade jag en idé om att de skulle först vara lite "inför" en spelning. Hon skal alltså klä på sig och göra sig redo:

ALLA FÖLJANDE BILDER ÄR TAGNA AV HANNA RÖSSNER!!!




Den här delen kallar jag "skjort-delen". Detta skall vara mer avskalat, kanske efter gig eller hemma repades inför gig bilder. En stor vit enkel herr skjorta på en kvinna kan nog vara det snyggaste jag vet. Är medveten om att det varit högsta mode och kanske uttjatat ett tag men spelar ingen roll. Jag har själv fotograferas i det många gånger lååångt innan det blev på var och varannans vardags outfit. älskar det, hoppas jag får se skjortan på många tjejer även i sommar:-)

Här står hon med vit herr skjorta från HM och min favvosar, Odd Molly raggsockorna:



Lite rödvin och noter:




Nästa bild här är min "huvud" bild! De tillhör "under gig" delen kan man säga!
Den här idén hade jag som utgångspunkt på hela grejen. Och den blev exakt som jag tänkt. Vacker, cool, smutt på rockig, edgey och sångerskan i fokus:




Nästa bild på det här halsbandet känns som min vän sångerskan. Det är ett slags kul halsband, nästan som ett rad band. Men längst ut finn två berlocker, ett kors och ett hjärta. sångerskan är tro, hopp och framförallt kärlek tycker jag. När jag köpte det här halsbandet var det en tuff tid för många av mina närmaste människor. Jag köpte det för jusst kärleken och tron på den. Samtidigt som jag tyckte att rad-band stilen gärna får påminna om att vad man än tror på, vilken gud, om man tror på ödet, stjärnorna, cosmos, ja what ever så spelar det ingen roll så länge hjärtat som symboliseras, finns med.
Vad man än tror, tro på något och utgå från kärleken.

Halsbandet fanns med på nästan alla bilder som en röd tråd. ( ehh svart :-)




Följande bild är också en av dem jag är riktigt nöjd med rent scenografiskt och styling:



Kläderna hon har är en gammal svart underklänning jag haft i garderoben i hundra år, röda pumpsen var sångerskans väns, massa tunna guld armband på båda handlederna från Gina Tricot, stora guldiga berlock örhängen från HM:



Till sist:
Hanna du är så duktig:




Den här bilden är ju såå läcker. Samma skor och smycken men jag satte på henne (som nu var smått stelfusen, hon har fotograferas i timmar i iskallt ruckel) min underbara oversize gröna stickade tröja från HM:






Följande outfit är ju den jag gillar kanske mest. Romantiskt rosa gummistövlar möter Kate Moss på rock festival. Och självklart är rad-bandet med;-)



När jag själv orkar anstränga mig riktigt noga med vad jag tar på mig med brottas jag mellan stilen ovanför och den här nedanför.
Här har vi yber romantikt men ändå utmanat. Blandar material.
Så till sist har vi:
Min favvo klänning från Hunky Dory, rosa gummistövlarna från NOA NOA, raggisarna från Odd Molly och min vita päls väst från Bik Bok (!)
Älskar den här bilden, bra jobbat vänner:



Nu skall jag och sambon spela guitar hero!!
Vila och njuta av söndagen.

Kramar så ses vi/ I

1 kommentar:

  1. Ha, ha! Vi måste ha lagt ut ett inlägg samtidigt...vad go du är kära! Du är en väldigt duktig stylist...kanske man borde anlita dig privat...känner mig ruskigt tråkig just för tillfället.

    Varmaste kramar till dig!!!
    Hanna

    SvaraRadera