Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 23 mars 2009

Fotograferingar


Här får ni en liten "hint" om hur stilen kommer vara på onsdag under plåtningen.


Sitter i soffan med en varm kopp kaffe i handen och har precis avnjutit en under bar thai-take away lunch-mellanmål-middag-mellanmål-kvällsmat...
Har alltså varit på foto session heeeeela dagen lång.
Är helt och hållet slut i hela kroppen.

Var fruktansvärt jobbigt att ta bilderna.
Inga problem att poséra framför kameran men de vet ju hur bendy banana jag är...Så fotograferna ville ha allt från benet i spagat upp i luften men skit thigta silver leggins till split och attityd hopp med kanin tofflor och diskborstar i handen.
Men shit va det var värt det!
Är så otroligt nöjd med bilderna och längtar tills jag får dem. Vilka proffs de är alltså.
Synd tyckte jag lite om min kropp bara för den är konstig nu. Den krampar och känns bara annorlunda, säkert bara lite vitamin brist. Men vad den egentligen skulle behöva idag var vila, luft, massage och massa vatten. tar det nästa vecka istället;-)

Till nästa foto session skall jag själva få styla mig själv.
Kul då min dröm är att bli stylist. Vet dock att jag är ljusår ifrån den jusst nu. Men skall börja bygga upp min portfolio nu.
Både med den här Lachapelle fotograferingen där jag tänker styla mig till freaky ballerina goes nuts, och med min vän sångerskan på onsdag och hennes fotografering inför hemsidan.
Blir nästan lite pirrig i magen av lycka med att få styla igen! Har verkligen saknat det.
Till sångerskans fotografering har jag riktlinjer.
Det skall vara värme, lite lantliv möter Kate Moss rock festival, sexigt på ett snyggt kanske nästan diskret sätt. Gummistövlar möter nit bälte tänker jag... Få se om sångerskan är med på mina noter imon på frukost mötet eller om hon har helt andra tankar. Spännande!!!

Så här tänker jag lite:
P.s Sorry för bild kvalitén, tagna med super kameran jag inte kan än.



Skinn och pälsväst, romantisk klänning från Hunky Dory, nitbälte Zara, nitbälte från HM som armband, Långa sockar Odd Molly, Rosa stövlar Noa Noa:



Här vit sliten lång T-shirt min sambos, vit scharf som mamma virkat, nitbälten, samma sockar och stövlar som ovan:




Nu ska jag verkligen vila för imorgon och i övermorgon är det lååånga dagar med aktiviteter och show på kvällar/nätterna.

Kramar I

2 kommentarer: