Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 2 april 2009

Aj aj i foten:-(



Hej på er!

Blev ni lurade igår? Jag tror inte jag blev det men man vet aldrig;-)
DN lurades med att det skall börja finnas VIP vagnar på tunnelbanan där man blev garanterad sittplats och lyxigare säten etc, och då skulle man betala 380kr mer för ett månadskort.... ha ha varför då inte lika gärna ta taxi?
Tror ingen gick på det.

Jag har en inflammation på höger trampdyna, där fram på foten liksom. Tror jag lyckades punktera den i julas när vi körde sex dagars drift och skorna jag hade genom hela showen är faktiskt inte riktiga dansskor, högklackade från DIN SKO eller Scorette... De sulorna är alldeles för tunna och instabila. Så jag trampar igenom liksom. Åt Voltaren hela den perioden, inte bra, hmm kanske därför jag har magkatarr nu! Bilden till höger är min favvo plats på Wallmans, myshörnan.

Hur som helst så har inflammationen kommit tillbaka igen och jag kan inte med ord beskriva smärtan varje gång jag sätter ner foten. Och kan inte kompensera på något sätt, inte som en sträckning i hamstring där jag bara kan hoppa över att kicka benet upp till örat, man måste ju ha fötterna i marken när man dansar liksom.
Ska äta antinflammatoriskt nu igen och hoppas inte jag måste sjukskriva mig, har damp och vägrar vara borta från showen. Jag tycker helt enkel att mitt jobb är riktigt roligt och vill inte vara skadad!
Bilden till höger:Annie och Åsa fixar inför show!

Håll tummarna för min fot ikväll då;-)
Kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar