Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 19 april 2009

27 års dagen:-)

Smink Time:



Idag fyller jag 27 år..vad fan hände??
När blev jag så här gammal?
Fast när jag ser siffrorna är det ändå en ganska skön ålder.

Som när man fyllde 24.. Man var inte i en 25 års kris. Man hade fortfarande massa sköna år på sig att lista ut vad man skall göra när "man blir stor". Man åkte fortfarande på ungdoms biljett. Man kunde som jag gjorde, flytta utomlands och jobba( ok jag gjorde WallmansOslo, kanske inte dirket "utomlands" men Norge kan på många sätt känns sjukt långt borta) för man har inget som håller en tillbaka, alltså ingen bostadsrätt, feta lån, inga barn (än), bil (än) etc...
Man kunde bara köra på helt enkelt.
Sedan kom 25 år och man hade lite ångest som knackade på dörren: "vad skall jag göra med MITT LIIIIIIIIV???"
Vid 26 kom man över den där skiten och tänker:" hmm jag är ju faktiskt lååångt ifrån 30 år och föst då MÅSTE man ju egentligen veta vad man vill i resten av sitt liv" ( eller hur??? ha ha )
Och så 27! Ingen stress, tre hela år kvar... ha ha GÖTT VA!!

Min födelsedag började med ett ryck, snart kommer faster, Gunnar och min kusin Ferdinand hit! jag skall bjuda på brunch!
Pappa som sovit på tältsäng i vardagsrummet snarkade på, han och släkten hade varit och sett mig på Wallmans kvällen innan och vi somnade inte förrän 04:00.

Jag fixade baconlindade daddlar med gratinerad Chevré ost med honung och färsk persilja, diverse korvar och pålägg, rågbröd, sallad med örtagårds dressing, kanapéer, och färsk annanas.
Riktigt lyckat faktiskt, jag som INTE är något i närheten av huslig då det gäller mat.

SÅ mysigt att ha dem här.
Fick så mycket fint av min familj i present, allt från halsband, koftor, tunika, vacker målad tavla av min otroligt begåvade konstnär till faster ( kommer ta foto på den och lägga ut den imorgon ), vin, cykelkorg, pengar, Stella Mcartney skärp, äkta pytonorms-skinns stiletter etc... tack alla!

Sedan var det årsmöte med bostadsrättsföreningen, vi skulle rösta ang balkongbygge.
Tänkte det skulle ta en timme eller så, tog tre! Utan resultat. Vi skall rösta om ett par månader igen, bu för det!
Min komiska sambo var ju inte sen på att en gång i kvarten påminna mig: Grattis på födelsedagen gumman! Grrrrrrrr!! Hi hihihihihiiii!

Efter det misslyckade tre timmars mötet gick vi och åt på Waan Thai på St:eriksgatan 92, skit bra mat, jätte snygga lokaler! Gå dit om ni som jag ha en evig passion för Thai Mat!

Nu har vi ätit så mycket så är helt slut.
Hemma mys, rödvin och kärlek.
Vi ses sen, då skall jag blogga om super härlig personal fest, bl.a:-)
PÖSS / I
Jag byter om i logen... om ni undrar;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar