Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 6 april 2009

lite dagen efter:-)

Till vänster:
Så här ser det ut hemma vid köksbordet när jag bloggar:-)

Sitter i soffan med duntäcket och äter hemma gjorda nygräddade scones med marmelad och ost.
Har skit dåligt samvete för solen skiner utanför, borde vara ute och chocka mitt vita vinter ansikte med lite solljus men måste erkänna att jag är sliten från gårdagen.


Igår hade musikern/artisten/ fd wallmaniten Robert Van Der Zwan och hans vän Bobbo gemensam 30 års fest på...:Wallmans salonger, Teatergatan 3;-)
Var alltså på jobbet på min lediga dag. Men det var verkligen skit roligt.
Så många "gamla" kollegor jag jobbat med tidigare Wallmans år, kollegor från Golden, musiker man träffat via artist kollegor etc.. det var lite som en enda stor släkt där alla mer eller mindre hade setts förut. Tror det var runt 200 pers där, alla kände alla.
Det var trevliga uppträdanden som var presenter till 30 åringarna.
Hade dock hoppats på fler uppträdanden för jag älskar att bara sitta och njuta och inspireras av andra när jag är ledig.

Hamnade i sköna samtal med två ljud och ljus tekniker jag jobbar och jobbat med. Tiden bara flög iväg och en super trevlig kväll rundades av när den var som bäst vilket är bäst klockan 02.00 då stängde Salongen.
Utanför börjades det snackas om efterfester, Patricia etc... Men jag och sambon var slitna och trötta efter arbetsveckan så vi tog taxi hem och lagade natta mat istället.

Anledningen att jag fortfarande myser med täcket i soffan är att jag snart skall iväg på nästa äventyr!

Idag har Frippe styrt upp lite ensembelmys på Fridays.
Jag är lite antingen eller. Ensamvarg som mer än gärna spenderar ett par kvällar hemma, själv, med skön jazz musik och ett glas rött i ena handen och en pensel i andra sittandes vid köksbordet med tända ljus och målar något till någon:-)
Eller så är det parataj hela helgen lång. Svart eller vitt, inga gråzoner.

Appropå gråzoner:-) Häromdagen när jag och sambon tog en härlig solig prommis längst underbara Norrmälarstrand mötte vi den blonda i Mia & Klara, vet aldrig vem som är vem, och hon hade hunden Boss med sig. Hon är underbar i karaktären hundtränaren, där snackar hon om gråzoner...ha ha älskar dem, de måste bara göra en tredje sässong, MÅSTE!
Ni som inte sett dem eller bara sett första sässongen kan gå in på SVT Play kanalen på nätet, därhar de lagt ut alla avsnitt, så slipper man gå in på pirat sidorna och så riskera böter;-)
Ps mamma: har du inte sett dem innan måste du klicka in på den blå länk ovanför och kolla på några avsnitt, du kommer skratta igenom dig alla!


Nä nu skall jag börja fixa mig inför middagen/partyt.
Festfixaren Frippe har döpt tillställningen ikväll till: Festen som var så hård att ingen kommer ihåg den dagen efter!
Så jag vet vad jag har att se fram mot. Dock blir den inte riktigt så hård för mig för jag har en stress mage att ta hand om:-)

Här kommer bilder från dagarna när ja inte hunnit blogga och från partyt igår:


Paus vid rådhuset. Ja jag ska färga utväxten omdelebart bums!


Älskar utsikten från Rådhuset, Stockholm är ruskigt vackert!


Blekare än så här kommer jag aldrig mer att vara:-)


Min bästa Lena och jag fixar hemma inför 30 års festen.



Snart klara


På plats, glada, goa, lulliga!


Adriana och jag snacka och mös


Underhållning


Mr erik and me


Min patenterade ständiga party tunga!


Jag bakar o lagar otroligt sällan mat. Men när jag gör det känner jag mig mysig och glad:-) När jag är lite dagen efter blir det scones;-)


Ses snart! PÖSS I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar