Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 13 april 2009

Målat lite bilder

Att sitta med penseln och det vita blanka tomma pappret är som att meditera för mig.
Automatsikt försvinner alla tankar, funderingar, oro, och stress. Det är bara jag och det som händer i handen.
Ett tag nu ( när jag väl tar mig tid, och är in the mood) så har det blivit mycket "skisser", bilder på klänningar oftast.
En liten dröm är ju att få kunna sy upp dem någon gång, kanske...?
Idag blev jag inte så nöjd med dem men lägger ut dem ändå...
Jag hänger aldrig upp saker jag målat eller skissat men tanke är att jag vill fylla en av mina tomma nymålade väggar men typ sådana hära skisser. I vita stora ramar. En hel stor vägg full.









Sedan gjorde jag den här för ett tag sedan, den är jag faktiskt för första gången ok nöjd med:




Om någon nära eller kära fått barn gör jag små prinsar eller prinsessor till dem. Och så skriver jag bebisens namn och en liten personlig hälsning. Det är akryl och inklistrade mönster:




Nu skall jag njuta lite till av de sista lediga timmarna.
Imorgon Wallmans show och i veckan skall vi även repa lite stämmor och sång. Känns skönt, man måste hela tiden cleana så inte showen spretar och så.

Sov gott, värme från mig /I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar