Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 21 april 2009

Fighter!

Hojoj!

Tillbaka efter en dag på jobbet/scenen!
Fullproppad med febernedsättande.
Men jag är ingen dum jöns så jag gjorde så mycket min kropp klarade.
Fick hoppa två nummer, och nödlösningar på resten.

Till höger är en bild på mig (längst fram, mörkhårig på den tiden) och Magdis.
Vi gick på BA ( Balettakademien Göteborg ) och fick göra en lesbisk duett av Gunilla Ohlsson.
Det var slutproduktionen och duetten var den första lesbisk dans duett som satts upp på offentlig scen.
( skrev tidningarna vart fall )

Den här positionen är helt ok men det man inte ser här är att efter den här går vi över ( låååångsamt i full balans) med benet som är i luften genom en utåtvriden pasé till en developé med samma höjd fast vi gör samtidigt en combré med överkroppen, håller där ett tag ( höger benet är rakt upp i luften med samma höjd som på bilden) sedan när man har ryggen så långt bak mot stå benet och det andra så högt i luften och håller där till max läge tar vi ett rejält kraft tag med magmusklerna och möter upp överkropp med ben igen och rullar ner mot marken...
Allt tätt tätt ihop, som en kropp, vi andades tillsammans så vi hörde när vi skall röra oss. så att vi blev synkade och tighta. Om någon av oss tog ett andetag för mycket skulle vi tappat balansen.

När jag tänker tillbaka på den här dansen och föreställningen kan jag inte fatta att jag gjorde det!
Var så jjäää... lllaaa vältränad då. Och övertränad:-(

Tänkte på det idag när jag egentligen är sjuk men ändå går till jobbet.
På BA var man ibland också sjuk men ändå tog man sig till skolan, sittandes framför spegeln och tog notes på allt läraren sa till de andra. Jag ville aldrig missa en endaste klass.
Var alltid så jobbigt att komma tillbaka då.
Man satt där framför spegeln och försökte memorera hur de gjorde med kropparna, memorera stegen till den nya jazz kombinationen så man sedan kunde bli frisk och bara hoppa in igen så fort som möjligt och ändå ha koll.
Jag ville gärna jämt vara bäst i klassen på allt också så då var det extra jobbigt att missa fyra åttor här och där! ( är tävlingsmänniska, har alltid varit, kommer alltid vara, sån e jag;-)
Detta sitter fortfarande i så har sjukt svårt att hålla mig hemma när jag är sjuk.
Både bra och dåligt kanske:-(

Nu skal jag ta tempen och sedan äta sallad!

Ses snart/ kramar I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar