Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 10 april 2009

låång freeedag!

Lååång fredag!
Tänk jag är ledig en fredag! Vad gör människor i min ålder på fredagar?
Krogen? ehh nej tack, det är ju som att vara på jobbet då:-)

Helt ärligt har jag haft en slags "torg" skräck mot krogen och då framförallt Stureplan ett tag nu.
Kan bero på att jag hade en rätt tuff tid för ca 1.5 år sedan. Sprang på Stureplan onsdag-söndag.
Jobbade då dag tid så sov kanske 4h högst de nätterna, 5 dagar i veckan.

Inte sunt. Var ganska destruktiv då. Allt handlade om snygga kläder, hur många ställen man slapp betala och stå i kö på, vilka vakter som man blev bästis med, hur många bartenders på de olika ställena som bjöd på drinkar etc...
Men är glad att tiden funnits i livet, så det är klart liksom...så jag kan leva bättre och inte ha en längtan eller undra hur det livet skulle kunna vara. SKÖNT!
Lite bilder från party tiden:




Tror den jobbiga "torg" skräcken jag har kommer gå över, måste bara ta den tid jag behöver för att lämna den tiden bakom.

Sedan kan jag inte heller kombinera mitt yrke med partyn kors och tvärs.
Skulle gå av på mitten då:-)
Nu skall snart sambon och jag ta en mini prommis till FLYT i gamla stan och fika lite i solen.
Först skall jag bara isa min rygg lite mer. Har fått en överbelastning där efter en slags kompensation då jag har en inflammation i trampdynan.
Man dansar alltså på ett sätt för att slippa smärtan i foten vilket gör att några andra muskelgrupper får extra mycket belastning och då riskerar man alltså att en annan del av kroppen får lida.
Vad man skall göra vid skada är att vara hemma och vila. Vilket ni vet jag har sjukt svårt för.

Jag skall helst inte sitta för det är det värsta en rygg vet, vi är skapta att gå och stå eller ligga och sova.


Så en liten mini prommis sedan mer is så är jag en ny människa imorgon som sjunger, dansar och serverar.
Ses senare:-) KRAM!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar