Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 21 april 2009

I got the fever!

Nu har jag fått den: FEBERN alla pratar om:-(
Det värker i nacken, den är öm och stel, det gör ont i huden när täcket berör den och huvudet känns som om det skall sprängas i tusen bitar!

Det är verkligen helt omöjligt att inte bli smittad på jobbet.
Speciellt om man som mig är väldigt fysisk och tar ut sig i varje nummer.
Läste det att om man är fysisk, blir andfådd och får upp puls blir immunförvaret för tillfället försvagat och man blir mer mottaglig av smitta:-(
Därför en orsak till att inte gå på gymmet om man är förkyld, alla andra som tränar är extra utsatta då.
Plus att man kan få hjärtmuskel inflammation.

Men jag är hoppfull och skall snart lägga mig och sova med svala handdukar på pannan och handlederna så febern kommer vara borta imorgon, jiiipiieee!!!

Jag behövde något som gör mig riktigt glad och hittade då ett mail från pappa där han skickade med en bild på en av mina fantastiska syster döttrar.

En liten underbar påsk-Cajsa!


Cajsa är några få månader gammal och min stora systers dotter.
Sedan har precis Madicken kommit världen och det är min lilla systers dotter ( jag vet, hon är gift också, helt respektlöst mot oss äldre så drar hon iväg med allt! Tur jag inte höll världens bittraste på den tiden som singel i full hast med att datea allt i manlig kostym, tal då! Ha ha för det gjorde jag, höll det bittra talet alltså)



Lilla Madicken, visst vill man bara krama om henne?!

Nu skall jag lägga mig och linda in handlederna i svala handukar och lägga en på pannan oxå.
Sedan kommer jag vara frisk imorgon och köra show!

Varma på riktigt kokheta kramar/ I

2 kommentarer:

  1. Ja håller med dig fullständigt!!! Att folk kan vara så bittra, det måste vara jätte jobbigt!

    Nej fy stackare som är sjuk. Det är extra hemskt i vårat yrke :S Men ta det lugnt med febernm, den är inte att leka med! KRYA på dig!
    Kram, Ida

    SvaraRadera
  2. Tack Ida!
    Va söt du e!

    Fortsätt blogga som du gör för du är grym!!

    Kramar I

    SvaraRadera