Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 19 juli 2009

I´m back!







Nu är jag tillbaka i Stockholm igen.

SJ som vanligt, kaos och dyrt. Tåg som spårat ut igen tvingade 200 pers med full semesterpackning att byta till bussar en bit, sedan nytt tåg, sedan x2000, som blev en timme sent... ja ja hade inte trott annat:-)

Jag har stängt ute omvärlden i en vecka.
Varit vid sommarhuset.


Haft soliga dagar med bad.





Syns det att jag tränat simhopp i unga dagar?





Underbart har vi det på vår badbrygga:





Kolla vad klart och rent vattnet är:



En dag kom det in ett åsk oväder som skrämde bort all båttrafik och turism vilket ledde till total lugn och tystnad.
Då var det bara jag, min bok, havet och måsarna kvar. Jag fällde en tår för det var så vackert.
Kände mig så närvarande och levande.


Min frukost består numera av: Rostadmacka med smör, proviva juice, kaffe med mest mjölk i, fil med färska blåbäroch banan och en härlig tablett mot magsår:



HAr vilat, tagit igen mig.

Här får jag råd av min pappas morbror Halvard, snart 91 år!


Nu finns ny energi även om jag måste hela tiden påminna mig själv om att jag är sjuk.
Det är ok.
Imorgon kommer tjejerna hit så skall vi börja jobba med våra gig framöver.
Kul!

PÖSS / I

1 kommentar: