Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 21 juli 2009

Skepp o hoj!

ÅHHHH åh åh åh aj aj aj vad mina vader är svullna, nacken stel, fötterna stora som ciabattor, ländryggen känns som om någon kapat av tre centimeter på...Nu tror man kanske att jag har dansar häcken av mig..njae, typ, ont i nacke beror nog på koreografin jag satte igår inför Gigen vi skall göra framöver. Men resten är sviterna efter en dag i butiken:-)
Har verkligen stått i sju timmar! Det känns! Har glömt av hur tufft det är att jobba i butik faktiskt.
Ok de är skit jobbigt att jobba på Wallmans, det är svårslaget.
Men där gör jag saker min kropp träntas för sedan jag var sju och tog mina första dansklasser. ( mmm vet, har 20 års dansträning i ryggen)
Sedan serverar man därimellan visserligen.
Men nu står man, går man, står, går...
Trots smärtan i ben och rygg hade jag det super kul.
Älskar den butiken verkligen.

Anna och Celeste som är två av vår grupp på tre från The MArines, som vi heter, kom förbi för att stötta mig på min första dag med mitt "sommar-jobb".
Anna shoppade för massor av pengar och Celeste hade damp och retade Anna för att hon tar längre tid på sig än sin mamma...
Sedan åt vi lunch på Hotell Rivlas Cafés uteservering.
MYSIGT!!!

2/3 Marines:

Celeste är såååå himla väluppfostrad och hade mat i munnen när jag skulle ta kort så hon passade på att dölja hela fejjan...kanske lika väl det;-)

Så nu vet ni vad vi heter... The Marines.
Varför vi heter det kommer ni förstå när ni får se våra posters all over le city;-)
SOm sagt, The Marines, snart på en scen nära dig...

Skall sova nu för upp tidigt imorgon också och jobba.
Sedan på torsdag är det fix med gruppen!
Kram på er so long!
Eller: Bon Voyage! Alle man ombord!
/I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar