Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 30 juli 2009

Rep och glädje!



Nämen hur är det möjligt??
Har inte skurat fönsterna på ett år!! Alltså sedan jag flyttade in här. Gjorde det idag och NU regnar det....Har ju inte regnat på länge. Ha ha ja ja får göra om det snart igen, var ju SÅ rooligt...

Annars har jag repat hela dagen lång med Anna.
Var meningen att vi bara skulle gå igenom lite och så.
Men vi fick sådant härligt flow så vi satte fyra låtar idag hemma framför min nyinköpta spegel ni ser en bild på här bredvid:-)

Det kommer bli hur bra som helst numret!!
Ska bli så roligt.
Är framförallt kul att jag gigar en del utanför Wallmans också. Att det flyter på.
Och att jag är med i två grupper där jag inte "bara" är kör dansare eller sångare utan verkligen har grymma spottar och mycket fokus på mig där jag gör det jag verkligen själv gillar mest och är bäst på.
Sådan himla lyx, jag nyper mig i armen samtidigt som jag känner att detta förtjänar jag efter mina tre år på dansgymnasium, tre år på Balettakademien och fyra år inom show och saker därtill som A Chourus Line på Operan, Rhapsody in Rock, musikvideor och massa annat sköj.

Som mamma en gång sa när jag fick jobbet på Wallmans: Njut, du har verkligen kämpat för detta. Du förtjänar detta!
Hennes ord ekar i huvudet på mig nu med:
Njut, jag är verkligen värd detta.


Här korrar vi en låt där vi skall ha röda siden handskar ( randga stickade fingervantar ) Mickar ( toarulle och sprayflaska) tyvärr syns inte sjalarna vi skall dansa med i ett nummer, de skall vara röda sidensjalar men var när vi repade en rosa blommig och en i leopardmönster.
Ha ha ha shit va vi garvade åt oss själva i spegeln.
Vilket jobb jag har va?!!

Imorgon är det möte på Patricia ang giget.
Kolla scenen, fixa med ljus och ljud, planera, gud va kul!!!

Vi ses snart.

Kramar/ I

3 kommentarer:

  1. Haha.. tvätta fönster när det regnar är väl kanske inte världens hitt!! Men fasiken, det blev säkerligen renare än innan ;-)

    SvaraRadera
  2. Åhh, sötnosarna!! Jag måste få komma på era gig snart!! Inez, du får skriva ut era gigdatum och promota dem lite så kommer jag!!! Pussar i massor!! Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Going där!!!

    Giget är sönd den 23:e som vi har bokat nu. Tid...hm ska kolla upp, tror runt 24.00. Vi kommer promotas bla via facebook och så, kommer en grupp inbjudan.
    Återkommer!

    Miss U Åsa Gåsa!
    PÖSS, ps var inne o kollade när nya gänget repade häromdagen:-)

    SvaraRadera