Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 13 juli 2009

kaos på kusten!




Är på
västkusten och här sker det massor av konstiga saker...
Eller rättare sagt mitt magsår bråkar.
Vi var bland annat på inflyttningsfest i Götet, som ni kan se på bilderna.
Jag drack endast loka och hade ändå kanon kul.

Men väl hemma vid 02.00 när jag lagt mig för att sova började jag må illa och kräktes.
Läkarna har sagt att med mitt magsår om jag kräks svart kaffe sump liknande blöder magsåret och då skall jag åka in till akuten.
Det gjorde jag, kräktes kaffesump och hade blod i salivet.
Vi tog taxi till Acces Akuten på Haga i Göteborg, ÅK ALDRIG DIT!
Vi blev SÅ dåligt bemötta av receptionisten, funderar på att anmäla henne t.om.
Jag berättade precis som det var, att jag kräkts blod och att jag är i väntan på gastrostopi för ev magsår. Att jag varje sig dricker eller äter konstiga saker numera ( det var ju ändå 03.30 nu på en lördag ), hon började kaxa och bråka.
Hon hade ingen koll och började nästan misstro mig, VARFÖR? Såg hon inte paniken i mina ögon? JAg var ju jätte orolig själv och att i det läget behöva slåss för sig själv... GÅ INTE TILL PRIVAT VÅRD!

När vi tillslut fick komma in till läkare blev det inte så mycket bättre där inte.
Läkaren var rejält sliten och såg stenad ut.
De gav ingen bra info, jag som faktiskt hade rejäla smärtor och var rejält orolig och chockad, blödande magsår skall man ju inte leka med.
De gav mig en kopp med en vit sörja. Drick den sa de bara. De hade i detta läget inte frågat om jag åt andra mediciner, allergier etc..Till slut fick jag veta vad jag fick och drack det. Hela svalget och munnen blev bedövad, förlamad, kände inget. Kunde inte svälja. Som en tandläkar bedövning fast i hela munnen och svalget.
Men det tog bort magsmärtorna var fall:-)
Sedan fick jag tabletter mot magsår och de sa hejd¨å.
Visste fortfarande inget.
Var detta ett normalt beteende vid magsår? Är det alltså lugnt? JAg kommer inte dö? Nä men allvarligt, jag var fortfarande orolig men ringde sjukvårdsupplysningen som beskrev vilken medicin jag fått, vad den gjorde, varför man kräks svart vid magsår etc...
Allt detta kunde de förklarat på akuten men det gjorde de inte.

Nu mår jag bra vart fall. Sliten och ont i magen men ok.
DAgen efter låg jag som ett kollo på min kusins soffa i Göteborg. Hon köpte fil och bananer och lagade snäll mat för min mage.

Nu har jag fått en rejäl varnings signal dock. MÅSTE ta det lugnt
Inte stressa mer, någonsin.
KOmmer få leva med detta resten av livet. Kommer bli mycket bättre men måste tänka på att det kan bli så här dåligt igen.

Nu skall vi ta bussen jag och Amanda till Tjörn igen, och ut till sommar huset.
Läsa böcker och njuta av havet, vi skall äta mat på Magasinet så vi slipper laga, vi skall bada imorgon för då är det varm och skönt.

Kram så länge.
/I

1 kommentar: