Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 14 januari 2009

AUDITION COMING UP!

Jag har jobbat inom Wallmans nu i fyra-fem år. Som artist mest hela tiden med serverade också extra ett år då jag hade "frilans-paus". En paus då jag koreograferade lite olika saker, var i NY och tränade tack vare stipendiet, jobba i butik och annat smått o gott.

Varje år man jobbar i Wallmans måste man göra audition som jag berättade i ett tidigare inlägg.
Det slapp jag dock det året jag hade "paus":
Tess Merkel, Alcazar, ringde upp mig och frågade om jag ville jobba ett år med henne i spetsen som producent.
Jag hade väl egentligen bestämt mig för att inte jobba mer med jusst servering/show plus att jag fortfarande var rätt sliten efter ett tufft år med seperation, frilans världen och de andra två tuffa åren med wallmans Stockholm och därefter Oslo.
Men jag har alltid tyckt att Tessan verkade vara en cool tjej med skinn på näsan och ett varmt stort hjärta så jag hoppade på. Plus att jag hade sett hennes show året innan och ÄLSKADE den. Hon hade gjort något som aldrig gjorts på en Wallmans scen tidigare. Den var rå, tuff, cool, ball, rockig, romantisk, sexig... ja skit bra helt enkelt. Så jag såg det som en ära att hon handplockade mig som en av hennes karaktärer.
Hon är en sån där människa som ser möjligheter i andra människor och KAN plocka fram dem.
Jag kände mig trygg, utvald och speciell.
Det fick mig att utvecklas som artist och alla hämningar jag hade med sång försvann. Hon gav mig möjligheter och tid, jag fick ta det i min takt och det blev ett bra resultat. Helt plötslig tyckte jag det var roligt att sjunga igen och fick blodad tand.

Så jag bestämde mig för att jag ville stanna ett år till.
AUDITION!
Vid det här laget visste alla producenter inom W vad jag går för när det kommer till dansen så jag valde att bara göra sång audition. I och med att jag själv inte har så jätte höga krav när det kommer till sången älskar jag sångaudtitions. Men dansauditions är värre... Har sky höga krav då så blockar mig själv gärna då. Synd.
Sången gick kanon bra och sedan fick jag jobbet.
Detta året var det Micke Grahn och Ronnie Eck som skulle sätta upp showen.

De två, precis som Tessan är grymma på att se varje person. Fantasiska att jobba med.

Så nu är det allstå dax igen... men va fasen ska jag sjunga den här gången då?? Förslag? Om ingen hjälper lär det ju stå mellan följande; Imse Vimse, Hits från Trasan och Banane, We all live in a yellow submarine, Calcutta eller den där Zlatan låten... HJÄP! ( hmmm...kanske den ja; Help! I need somebody, Help!...)

Så detta är vad jag gör ikväll, surfar runt för att skaffa inspiration...

Kramar på er/
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar