Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 22 januari 2009

Har varit en otroligt lugn kväll på salongerna i Stockholm
Hasse Wallman himself var på plats med 13 st kompisar och åt och såg show. Han sa inte så mycket. Han var mest stolt över sina vin flaskor med sitt hus på etiketten. Skulle jag med vara om det fanns en flaska vin med en bild av min mini tvåa på fredhäll på, hihi!

Det är en jätte skön energi och stämning på jobbet nu sedan vi startade efter jul ledigheten. Så otroligt kul att komma till jobbet. Vi har ett skönt "gung" i ensemblen känns det som.
Det finns en av varje sort och några bärande balkar som håller allt uppe.

Jag hade bara åtta gäster och de var jätte softa och trötta.
Gjorde inte mycket väsen av sig. Drack någon drink, ett glas vin och kaffe typ.
De lyckades ändå bli skit trötta i huvudet för en av dem glömde betala. Jag anade ganska tidigt när jag skulle ta betalt av dem att något inte stämde. Så jag räknade alla kontokorts kvittona tillsammans med kontanterna.
Min oro var sann. Saknades ca 400kr.
MEN! Då slänger en av tjejerna fram en slipp till (kontokorts kvitto), med 380 kr på. Aha, tänkte jag. Då stämmer det bättre. Tänkte inte mer på det. Tackade för mig.

När jag sedan skulle räkna min kassa upptäckte jag att slippen hon kastat till mig var en kopia av en jag redan hade. Hon hade alltså lyckats skriva på två st av sin egen, alltså sin kopia hon skulle ha.
Ibland skriver de under fel kvitto men det betyder inte så mycket (bara att de uppenbarligen e dyselektiker för det står klart o tydligt KUNDENS EX på, men men).
Så för att klara kassan och att slippa behöva ringa någon av dem och be alla komma tillbaka för att lösa problemet vilket skulle vara omöjligt tog jag min dricks istället för att lösa det.
Så bye bye 400kr idag då:-( Så kan det gå.
Dricksen är sjukt betydelse fullt då vår lön så gott som baseras på att vi faktiskt får det. Så man har inte råd med sån här skit.

Nu ska jag dricka te och mysa lite till. Väntar på min karl som roar sig på Café Opera ikväll.
Han har ett VIP kort där han som nästan demostrativt bara måste använda, jusst för att han har ett. ha ha

PÖSS
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar