Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

lördag 3 januari 2009

Nattuggla

Min dygnsrytm är katastrof jusst nu, på riktigt! Mer än vanligt. Att jag skulle gå o lägga mig någonsin innan tre är nog omöjligt men nu för tiden är 04.00 fortfarande tidigt på kvällen för min del. Vilket också resulterar i att gå upp innan 13.00 är lika omöjligt.
Det finns ju A människor och B människor... A människor är morgonmäniskor som utan problem går upp och lever de tider som samhället är byggt runt. B männsikor är alltså sådana som jag, som blir mest kreativa på natten och som gillar att vara uppa i småtimmarna istället. Är man en B mäniska har man inte så mycket till val när det gäller yrkeslivet. Barjobb, servering, showbizz, etc är jobb vi kan välja mellan. Varför skulle inte samhället kunna rucka lite på tiderna?
Tänk om man som tex mäklare istället jobbade från 12.00-21.00, tider som skulle passa B människor mycket bättre att jobba och för folk som vill gå på visningar mer än söndag-månd kan gå efter deras jobb 18.00...det är bara ett exempel har hundra till... Tror det finns en hemsida för oss B människor att kunna ändra på inrutade rutiner och få in oss i samhället bättre. Tror jag ska kika in på den sen.

Men nu måste jag fundera ut en outfit för kvällen.
Ska först på en liten tjej middag hos världens finaste bästa kompis där jag ska dansa lite med hennes tvååriga son som älskar filmen Happyfeet ( ser en framtid för honom som stepdansare nämligen:-)
Sedan bär det av till Wallmans systerkrog Golden Hits, Schlagerbaren. De ska tydligen vara helt fantastiska duktiga artister där, våra kollegor. Har ju aldrig möjlighet annars då vi alltid jobbar samtidigt så ska bli skit kul att få inspireras ett par timmar.

Ses inatt.
Kramar och värme/ I

1 kommentar:

  1. HEEEJ Inez!

    Vad kul att du börjat blogga!!!! Jättekul att få läsa lite om din karriär! Lämnad nyss en hälsning till dig på facebook...Jag har bloggat ca 1 år och är fast...kika in om du har lust: www.hannasform.blogspot.com

    STOR KRAM och sköt om dig!

    Hanna

    SvaraRadera