Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

torsdag 29 januari 2009

En ( förkyld) dag på jobbet

En dag på jobbet:

Förkyld och jävlig kommer jag in smygandes i hopp om att ingen ska behöva se något så bedrövligt innan maken är på.
Innan jag kom till jobbet hade jag i feber yra ( japp febern kom till slut, men jag skiter i den) hade jag två jobb samtal på vägen...om...hårnät och trummor till showen som måste inköpas och lagas. Jusst då i feberyra tänker jag ÅHHHH hårnät, för helskotta köpta ju fyra par förra veckan men tydligen går de sönder bara tjejerna som använde dem tittar på dem (hmmmmm) plus att jag då också tänker: MY GOD, här ligger man som gott på dödsbädden och krig sker bara två timmar med flyg härifrån...varför kan någon ens fundera på hårnät då...men men ( ha ha ha ha) de jädrans näten är beställda förra veckan så därför kan jag med gott samvete skämta om dem här.

Jaha, ni visste kanske inte:
Jag är showkapten/danskapten / kostymansvarig på Wallmans salonger i Stockholm



Sedan när scensminket var på börjar jag duka upp lite, äta och värma upp kroppen och rösten.
Då inser jag att bacillen eller viruset jag har i kroppen motabetas för fullt där inne vilket gör att hjärtat klappar skit hårt och man blir jätte trött vid fysisk aktivitet...
Så jag slutade jogga runt och la av vid 65 sit-ups... kroppen ville inte mer, den ville hem till soffan med c-vitaminer och massa värtska.

Jag hade otroligt intressanta gäster ikväll.
Ena sällskapet var Olle, styrelse ordförande för wallmans med fru och två par vänner.
Det andra TV3, med chef.

Jag verkligen Älskar Olle med fru.
De är helt otroliga, deras underbara energi smittar av sig, tack vare dem höll jag ut hela kvällen (och IPREN)

Tv3 var roliga.
De intervjuade mig från första stund tills vi utbytte nummer efter finalen.
Om nu det skulle läcka ut massa konstiga saker var det också andra som var där och pratade med dem bara så ni vet...
Men de var goa de med. Jag gillar att svara på frågor och efter fem år har man koll på allt. De frågor de hade var exakt de som gästerna ställer:
* E ni proffs? ( ehhh, jag hatar den frågan, klart vi e vi e, vi är utbildade proffs med 300 000kr i studieskulder, som en läkare god damd)
* Vad har man för planer efter wallmans? Musikaler?
* Vill du vara med i Melodifestivalen?
* Hur många vill jobba här varje år? Hur många får jobb?
* Finns det kärleks par i ensemblen etc..

Vissa av dem hängde med mig i mina ironiska skämt oh snabba kommentarer, de var roligt. Drog mitt vanliga: vad gillar ni killarna i pyjamas? ( i ett nummer har de klätt sig i sailor kostymer) Chefen as garva en frågade varför de hade pyamas på sig...

allvarligt, hade jätte kul ikväll med mina gäster underbart till och med.
Olles fru tyckte jag skulle hoppa te med honung nu när jag var sjuk och ta en couantro istället, jag höll med och lydde.

Finalen sa dock STOP för min kropp. Musklerna spjärna emot så ramla omkull lite när mitt ben egentligen skulle sitta uppe i luften med hjälp av en arm, och foten skulle varit vid örat, det blev dock en Inez som fick ta tag i en gästs axel för att inte ramla av scenen men ingen mer än han och jag märkte ngt så var ok.

Nu skall här sovas och bli frisk.

Kramisar
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar