Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 20 januari 2009

REA på stan


(ok, jag har en skit tjock tröja under jackan, så har inte gått upp 20 kilo under helgen om ngn undrar. + att jag ser sååå glad ut för var länge sedan jag fick en kvalitets dag med älskade Alex, inte för att jag ska åka tunnelbana en station, Hötorget-T-centralen. PS ser ni var lika outfits vi har, utan att vi ens ringde varandra innan. hihi)

Var på stan och raggade REA med min vän Alex Falk.

Hittade en kjol på Day Birger et Mikkelsen, NK. Men den fanns inte i min storlek så sökte på nätet och fann den på: http://www.missgreta.se/


Där skulle den kosta 799 kr och fanns i alla storlekar, funderar på den. Känns dock lite väl årstids begränsad då det gråa ni ser är borstad ull tror jag. Resten siden och paljetter.

Sedan köpte Alex smink. Jag tog en bild på NK och fick veta att så var förbjudet och hade snart väktare runt omkring mig. Exakt detta hände en annan gång med Alex som måltavla för min kamera.
Vi var på väg mot Bulgarien, han, Anna Stenbeck, Celeste Cappelien, Linda Norrgård Pritchard, Erica Olsson och jag. Som vanligt blir det mycket action och drama när han är med.
Så i säkerhetskontrollen blev han tvungen att smått strippa av sig sina kläder vilket han mer än gärna gjorde då alex fortfarande var singel och sugen på söt kille i uniform.
Så jag lägger ut båda de bilderna. Först säkerhetskontrollen sedan i MAC båset på NK:


Jag fann också en helt fantastisk klänning på Mathilde i PK huset... åhhhh den var i ljunglila siden med ett smycke i midjan och lite 20-tals snitt på den. Nedsatt från 2400 kr tror jag till 1295kr.

Det var också en DAY Birger et Mikkelsen.
Perfekt till tjusigare dop och lagom fina bröllop eller härliga middagar med brudarna.
Skulle dock behöva kolla med Mary, as grym tjej som jobbar som sömmerska designer för Wallmans om hon kan sy upp den lite och kanske in också.
Var strl 34 men väldigt oversize.
Sedan jag slutat med mode och börjat på Wallmans har man blivit van med skit tighta kläder...
Glömde fota mig med den i butiken och den finns inte på bild någonstans. Dock fanns den i form av tunika också men i mörklila.
Så tänk er denna i ljunglila och lååång:


Ju mer jag skriver och tänker på den måste jag ju köpa den...

Farligt för mig att gå på stan ju... hittar alltid ngt jag kan behöva eller som passar mig perfekt.
Mina vänner brukar ofta be mig om hjälp att shoppa med dem. Men saken är ju den att hur bra man än är på att hitta kläder och saker till sig själv är det skit svårt att hitta till andra.
Inte för att jag inte gör det men ofta är jusst den personen inställd på att den bara kan ha på sig en viss sorts av kläder eller jusst en slags stil bara.

Sedan intresse såklart. Och att ha ett öga för trender. Inte att man skall följa dem slaviskt men ha lite koll bara. Sedan mycket personlighet.
Mina vänner frågar nästan aldrig om min tröja eller kjol är ni även om den precis blivit av med prislappen. Tror det beror på att min stil är väldigt jag. Hmmm fick mig att börja undra om man kanske inte ska ta och börja fundera på att utveckla den lite... kanske.

Till sist avslutas en mysig dag med ännu mera mys.
Gjorde hemmagjorda pannbiffar al la me, kokt potatis och min vän Lenas underbara brunsås med lingonsylt i mmm till min trötta kille som repat inför gig på Globen.

Lite Rioja på det också med Independce day i bakrunden.

Livet e allt bra gott va:-)

Värme I

1 kommentar:

  1. Tänkte att du kan adda mig på listan av vänner som behöver en personalshopper...

    SvaraRadera