Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 19 januari 2009

Tankar runt Idrottsgalan

Ok måste bara skriva av mig ang idrottsgalan!!!

1.
Vad är det för fel på folk? De idrottare/tränare/veteraner som sitter vid de runda borden måste ju någonstans förstå att de faktiskt syns i TV, HELA TIDEN! Hur törs de då: Kolla på klockan när tex Anneli Ahlanko håller tal? Se skit arroganta ut när någon omnämner dem från scenen? eller det värsta, se helt skit borta ut! som om att någon gett dem en spruta med knark istället
för cortison mot någon muskel inflamation!

2.
Men för guds skull! Det är ju för fasen samma idrottare som sitter där varje år! Martin Dhalin ( WHY?, det är ju 14 år sedan han presterade något) i samma liga finner vi Thomas Ravelli, Tomas Brolin etc...

3.
Att de ens har mage att inte klappa händerna efter en pristagares tal? Kan man inte hålla ut i två timmar? Skall de inte föreställa idrottare? Det är ju inte jätte jobbigt att slå ihop händerna inte.

4.
Jag tycker jätte jätte synd om Charlotte Kalla,en söt tjej som råkade bli skit bra på längdskidor men är så blyg att han skakar varje gång någon tilltalar henne. Hon är fantastisk men hon vill nog stå på skidor, inte på en scen framför miljoner tv tittare och hålla tal. Kan hon inte få stanna hemma så kan tränaren hålla tal eller så. För hennes skull alltså...

5.
Vad gör den där sångaren i The Poodels där då? Allvarligt? Har han tagit OS guld i....permanent?

Nä allvarligt. Antingen har vi inte så många bra aktiva idrottare i Sverige så de kan fylla några runda bord eller så har jusst de fullt upp med att träna och faktiskt öka chanserna att vinna lite. Eller så finns det några få avdankade som gillar gratis vin jätte mycket:-)

Sedan säger jag bara: Christoffer Lindhe!!!
Vilken människa! vilken kille! WOW! Och så söt!!!!!

Kul med underhållning från scenen också.

Gillar dock inte när TV anlitar Balettakademien, då kan man väl nästan garanterat tänka att de jobbar gratis. Eller för minimumsumman 900kr. En utbildad frilans dansare tar allt från 2000-5000 kr för ett sånt gig. Allt oftare ser man Danselever från olika skolor i TV.
Jag minns hur det var, sjukt nyttigt lärde mig massor.
Men nu vet jag att det är dumt att tacka ja för sådana jobb. Börjar elever göra det och jobba gratis fortsätter Tv anlita elever och vi som är proffs får inga jobb plus att kvalitén faktiskt blir mycket sämre och svenska hem tror att det där är bra dans.
Inte konstigt ingen vill gå och betala för att se dans då...
Plus att ni elever som jobbar gratis idag kommer en dag vara utbildade och ha 290 000 kr i studieskulder. Då önskar ni att ni aldrig jobbat gratis kan jag lova!!!

Tommy Körberg är fantastisk, synd bara att han tror texten på ABBAs "The winner takes it all" uttalas: "The winner takes it Öl" haha ( fattar Tommy, det är lättare att hålla ut tonen på Ö än A men ändå, lät kul bara)

Idag har jag annars repat inför auditions:-)
OCH:

Har köpt en Notbok
med kärleks sånger:


Blir otroligt inspirerad av
SvD :s bostadstidning, framsidorna
alltså.




Köpt fler noter:




Nu skall jag göra sit-ups;-)
Värme/
I


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar