Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 28 januari 2009

Grill vs Vickan

Åhh vaknade med vita små prickar i en rödsvullen hals.
Tro mig, tänk att något så smått kan kännas så mycket... aj aj aj. Har dock ingen feber så det är nog bara lite bakterier och förkylningsblåsor. Har en sån där "lätt" förkylning nu, när man är hängig, skit ont i halsen men feber fri.. Så ganska ok, och så länge febern stannar hemma kan man ju jobba, sjunga och dansa skiten ur sig, därimellan kan man också servera 25 gäster bära tallrikar á 4 kilo per st/ 70 st per kväll (våra tallrikar väger 2 kilo för mkt enl arbetsmiljölagen*). Men jag har ju ingen feber så jag kör!!!

Fick denna lilla förkylnings bacill på Vickan i måndags tror jag. ( Vickoria på kungsträdgården, har schlager show måndagar med artister från Melodifestival kören. Förr skit trevligt, numera bombaderat med odrägliga alldeles för högljudda och faktiskt otrevliga gay people) Men , men ändå öppna stället på en måndag så...

Ercia och jag piffade och mös hemma hos mig sedan taxi till restaurang Grill. Där drack vi drinkar och åt osttallrikar för 1000 kr. Det är ju sveriges SM mästare i bartendering som mixade till dem så klandra oss inte;-)


outfiten för kvällen:

Lila Linne, HM (många årsedan snart vintage) 149kr
Lila Skärp, Day Birger et Mikkelsen 899kr
Grå kjol, Gina Tricot 299kr
Svarta Leggings, Hunky Dory 799kr
Lila Boots, MQ 799kr
Halsband, Gina Tricot 199kr
Armband, massa olika gamla och nya

Grill var underbart, önskar de inte stänger så tidigt, önskar det kunde bli ett 03.00 ställe.
Finns verkligen inga sköna 03.0 ställen, och absolut inga på en måndag.
Dumt, det är ju då vi bransch människor är ute. Vi är generösa, och gillar och uppskattar bra drinkar. De lär ju öka sin dricks med 150% de dagar vi är där...

Men vi skrattade oss vidare mot Vickans och var glada, Ercia var så söt i snön på Hötorget:

Sedan väl där.

Vi drack två drinkar var, nej nu ljög jag, två halva drinkar var för de var faktiskt skit dåliga...
Smakade saft, undra om han snålade med spriten? Absolut inte för att jag ville bli full och dum utan för att en bra drink behöver rätt mängd av allt för att få till smakerna... Kanske var vi kräsna efter Grills briljanta drinkar...
Så vi beställde nya med skit var de också, 400 kr fattigare och onöjda (vad hände med vänner rabatten på Vickans?)

Men vi såg glada ut vart fall:


Så att gå från Grill till Vickan var som att först sova en natt på Hilton NY för att andra natten kvarta på Chapman ( båten/vraket).
ehh ok ni fattar, jag är förkyld tjock i huvudet och kan inte tänka klart känner jag. Men jämför ni med något fabulöst och sedan något sunkigt fattar ni...

Nu skall jag börja fixa håret inför showen... och gurgla halsen med saltvatten, reta de små bacillerna lite... hi hi

Pöss (nej kanske smittar) kram menar jag
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar