Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 16 juni 2009

AJ aj Aj!


Nu tänker ni när ni ser bilden här ovan: "hm..varför har hon en bild på en röd ballong? Fyller hon år? firar hon något? eller har det runnit över helt för henne och snott den av ett stackars barn på Gröna lund???"
Nej nej inte alls.
Det är så här min mage ser ut och känns:-(

Vet inte vad det är men går det inte över tills imorgon är det jag som kräver något slags ingrepp av doktorn. Ner med en kamera, ta blodprov, röntga mig vad som helst men få denna hemska smärta att försvinna!!

Efter sista showen i lördags började jag känna mig sämre. Ont i halsen, lite feber, massa vita prickar i halsen, hängig och trött, men själva magsmärtorna började med i går, efter att jag fikat med super goa bloggkompisen och blivande kollegan Liza.
Jag till mt möte på AF kultur och började må skickligt illa, ville kräkas.
Detta tillsammans med någon brännande känsla i strupen.
Gick inte över och i bussen hem satte jag med en påse från Gina Tricot vid munnen ifall om att...

Sedan övergick långsamt illa måendet till magkramper, jag blev matt, fick lite feber.
Sedan gick det också över till bara världens största ballong mage och fortsatta kramper.
Hela natten gjorde det ont och hela denna dagen också.

Nu tänker ni... ehh stopp i mage kanske. Svar nej utan att vara sugen på att förklara och gå in mer på det...

Jag är dock lite orolig för haft magkatarr känslor hela våren pga arbetssituationen och all stress runt om mig med allt som varit och är.
Är orolig att det blivit värre och att jag faktiskt har ett sår i magen eller något annat hemskt:-(

Nu dricker jag proviva, äter mediciner från apoteket men det krampar ändå.
Åh har inte tid med doktorn imorgon heller.
Skall till butiken och spana in saker med chefen där inför sommaren. Och sedan ligger sambon på och tjatar om att vi måste åka till västkusten imorgon så han hinner golfa innan vi firar midsommar där...
Och idag har jag repat inför giget hela dagen med Per, Anna och Sara ( gick sådär, jag satt mest och försökte tänka bort smärtan:-)
Men kommer bli bra.

TA hand om era magar, lyssna på era kroppar, det är jag dålig på:-(
Aj aj / I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar