Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 30 juni 2009

Show shopping!!!



Vilken dag! Jag är helt sluuuut!!!
Började med att jag vaknade pigg och utvilad, var på stan 10:30 ( i vanliga fall som mitt liv ser ut sover jag som en stock fortfarande den här tiden ) för idag skulle här hinnas med:

Fixa nytt pass OCH id kort, trodde de hade gått ut båda två, men visade sig att passet går ut om fem (!) år och id kortet går visserligen ut om två veckor.
Och fy vad ful man blir i sådana där maskiner. Jag hatar att fotas för sånt, men älskar att bli fotad från scen:-)

Sedan mötte jag Anna och vi letade fynd på Beyond Retro inför vårt än sålänge hemliga gig;-)
Beyond Retro är alltså en SJUKT stor second hand butik i Sauk gallerian med så himla mycket fina, coola grejer.

Om man skall köpa något förutom scenkläder på second hand köp SKOR!
De är redan in gådda, så sköööna. Då snackar jag alltså om pumps mest.
För kvinnor använder ofta inte sina fin skor så mycket men tröttnar snabbt på dem och köper gärna nya , kanske efter fyra fem gånger på fötterna, och de smarta kvinnorna lämnar in dem i second hand butiker sedan till min lycka som HATAR att gå in pumps.
På det här viset slipper jag vattenblåsor:-) bra va!?

Dessa köpte jag mest till mig själv privat men kan vara grymma till olika gig också:


De kostade 189 kr och är sköööna!!!

Sedan köpte jag dessa med på second hand 189 kr de med :






Också skit sköna, men det bästa är att de totalt matchar dessa som jag köpte på Top Shop:



Detta är alltså hotpants som sitter skit snyggt på. De är väl mest menat för gigen i helgen och de framöver som är hemligt men shit va jag skall ha dessa på mig med svarta nät strumpbyxor, mina paljett pumps och ett enkelt vitt lite lätt slappt linne, ev i stoppat i hotpantsen på krogen i sommar! Alla kommer vilja dansa disco med mig, ha ha!
De kostade lite mer, 399 kr, men OJ vad jag kommer använda dem.

Sedan gick jag till min frisör Johanna på Corinne and Friends på Sturegallerian, stans bästa salong. Johanna fixar en förebild jag har, hennes hår: Elin Kling. Ville bara säga det, ha ha!
Färgade utväxt och fick massage. Gött!
Efter det sprang jag vidare och köpte löshår. Inte för att det gick dåligt på salongen eller så men vill ha längre, sexigare hår när jag gigar.
Tänker sy upp längderna på klipps så jag kan ta i och ur. Allt med frisören och håret gick på 1350kr... hua hua ändå har jag sjuukt mycket rabatt hos frisören.



Fortsatte jakten efter showkläder, detta blev det, men tänker inte avslöja vad vårat projekt är:-)



Scarfen 40kr, linnet 89 kr.

Sedan:


Corset med strumpebandshållare: 149 kr. Min tå: 125 000kr
Nej detta är inget för att göra min sambo glad om natten utan den tillsammans med paljett shortsen, randiga icke ej än införskaffade blå vit randiga knästrumpor, linnet, pumps, sailor keps...det är outfitten för hemligt gig! Grrrrr!!!!

Så nu, efter att ha fixat håret, shoppat som en tok, fixat pass och id, utan ha ätit på hela dagen förutom en banan min frisör försedde mig med bar det hemåt.
Allt detta i 31c gassande sol tänker ni: nu måste hon väl vila lite och vara döds trött.
Svar: JA för döds-trött och NEJ för vila.
Anna numera Rep-Hitler kom hem till mig och i endast bikni pga av värmen repade vi vidare inför helgen.
Trodde ett tag jag skulle skrika rakt ut av frustration och trötthet.
Hjärnan fungerade bara inte.
Jag skall verkligen lära mig en hel show på 90 minuter på två dagar... och köra live med lead sång dagen efter... jag fattar inte hur jag skall fixa detta. På riktigt är jag orolig.
Vilket INTE är bra för mitt magsår:-(
De andra som skall vara med har redan gjort den här showen i ett år, jag har aldrig ens sett vissa nummer.

Hua hua vilken utmaning.

Nu tänker jag släppa det här resten av kvällen så jag är pigg och glad inför repen imorgon.

PÖSS på er/ I

1 kommentar:

  1. Stor shoping! Korseten var jätte fin och jätte billig.

    Hoppas allt är bra, hälsa manen där hemma!

    Kram

    SvaraRadera