Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 5 juni 2009

Glädjerus!!!!


Älskar Waan Thai på St:Eriksgatan 92!

En Thai restaurang som är snyggt inredd, skit god mat till helt ok priser.

Toaletterna är ljuvliga. Man säger ju att toaletterna speglar ställets kök...
Äcklig sunkig toa, vidrigt kök. Men inte här.

När jag kom fram till Stockholm igår tog jag och sambon och mös. Åt massa mat, drack massor med Singha öl och verkligen njöt av att ses igen.

Under middagen kom jag på att jag och mamma borde tatuera in samma tatuering någonstans.
Jag skulle vilja ha något japanskt med symbolik på kamp, styrka, övervinnerlighet och kärlek.
Skall ha den på insidan foten, slingrandes upp mot ankeln. Gärna lite körsbärs blommor också.
Den skall sluta där jag, i så många hårda år knutit balett knuten. Där man gömmer in den rosa siden rosetten, insidan ankeln...

På det viset får den två meningar. Kampen med mamma, som vi kämpar ihop med och allt slit med dansen som funnits med mig i 20 år!!!!

Tror det kan bli något bra. Vill så gärna att alla vi syskon i familjen gör något liknande.
restaurang bilder:-)

När vi kom tillbaka från restaurangen öppnade vi en härlig flaska rött från Toscana.
Fick den av min stora syster i födelsedags present.
Den är från Pitilanio. där min syster bodde och jobbade ett tag. Jag följde alltid efter henne som en svans, Mexico, Grekland, Italien, Portugal, you name it, we been there!
Hur som helst, detta vinet drack vi alltid i Toscana, i bergen, med sällskap av Italienare och livet lekte:-)
Ikväll jobbade jag igen, efter en veckas ledighet.
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag gjorde min bästa kväll, någonsin.
Svårt att beskriva men jag njöt av varje sekund på scenen, allt bara stämde. Alla mina timeingar var så sköna ( vill inte skryta, bara försöka förklara ) min kropp hade fått återhämta sig. Åhhh vilken känsla!!!
Och publiken var sååå underbara.
Jag hade en gymnasie klass och jag kommer aldrig glömma dem, Ullvi gymnasium, hotell/restaurang.
Tack fina ni.
Att jag fick en kondom som dricks ändrar ändå inte mitt fina intryck av er, ha ha ( den kom med ett jätte fint beundrar brev och killen hade en skön humor ).
De var 22 st och alla betalade var och en för sig och med kort. Jag gav dem ett not block och bad dem skriva beloppet jag skulle dra. Men de var så söta så de skrev var sin hälsning också.
Allt från "tack för ikväll" till "du är SKIT snygg" till " detta var den bästa kvällen någonsin"! Osv..
Så fina, och roliga att servera. För de titta verkligen på hur jag jobbade, I LIKE IT, jag gillar att servera verkligen så jag njöt av att bli lite granskad, se och lär skojade jag med dem:-)

Nu har jag mycket fix inför helgen och nästa helg, sedan ledig två dagar, sedan repa inför nästa jobb, men gud vad jag är lycklig.
HAr så mycket fint att leva för.

Kärlek och glädjerus på er! /I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar