Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

fredag 26 juni 2009

Trakasserad

Idag testade jag äta mat igen för första gången på en vecka.
Lagade torskfile i ungen med egen gjord panering av vitt bröd och koriander, ringlade över olivolja, strimlad ost och pressade över färsk lime, bredvid fisken delade jag en tomat, kryddade den och så fick den följa med in i ugnen.
Kokade färskpotatis med färsk persilja till.
BLEV HUR GOTT SOM HELST!!
Verkligen imponerad av mig själv.
Kanske var det meningen att jag skulle bli rejält sjuk i magen, så att jag lär mig laga nyttig bra mat!

Fick faktiskt behålla maten för första gången också på en vecka som en bonus liksom.

Med nya krafter åkte jag till Anna och repade ett disco nummer inför giget på fredag.
Gick ok, lite snurrig i huvudet efter en vecka på enbart blåbärssoppa. Men jag kämpa på.

På vägen hem hände något obscent och sjukt. Håll i er nu för det jag skrev på facebook var lite censurerat Här kommer hela handlingen:

Jag satt alltså i en tom vagn på tunnelbanan. En man går på vid Fridhemsplan. Han frågar mig om tåget åker till Bromma Plan. jag svarade att jag vet inte, tror det.
Då ville han hälsa ( med vänster hand, kom ihåg det till senare ) jag skakade hand med honom men ville helst inte, hatar att skaka hand med främlingar, har lite bacill skräck.
Sedan börjar han prata. Fråga vart jag kommer ifrån, vad jag jobbar med, om jag har kille, nu börjar min tillbaka ton bli kortare för alltid när skumma typer vill veta om man har kille är det något lurt.
Sedan börjar han berätta om att han träffar en tjej som är gift, att hon är 25 år, då säger jag: Oj vad ung hon är! Du är ju mycket äldre. Försökte styra bort honom för förstod att han ville komma någon var med detta.
Han sa att jag liknade henne och att han brukar ligga med henne och hennes man samtidigt. Och att många tjejer vill ha det så. Vill du ha det frågar han mig. Hon var på semester och han ville att jag skulle vara med dem istället.
Nu stannar tåget på Thorildsplan, en station från mig.
Jag sa: Nej verkligen inte, det är inte min grej och jag tycker inte du skall fråga en främmande person något sådant heller. Jag bli obekväm sa jag.
Då bad han om ursäkt. Skönt tänkte jag, skynda dig tåg, skynda dig tåg...
Han sa hela tiden att jag såg så himla bra ut, speciellt mina ben. ( hade korta shorts på mig, men allvarligt)
Sedan började han smeka sig själv och fråga om det var ok att han tittade på mig. Att titta får man ju, eller?
Då sa jag att det tycker jag inte, inte som du tittar nu. Du får andra att känna obehag fattar du inte det?
Oj då, sa han, det var ju inte meningen. Han börjar smeka sig mellan benen med höger handen innanför byxan alltså häftigare och börjar flåsa.
Jag reser mig illa kvickt upp och som tur var börjar tåget sakta in mot min station.
Precis när jag reser mig upp säger han:
Är det ok om jag tänker på dig när jag runkar ikväll?
Vilket jävla äckel va????

Usch ju mer jag tänker på det desto argare blir jag.
Som en vän skrev på fejjan, du borde klappat till honom.
Ja kanske det. Nu efteråt blir jag riktigt sugen på det.
Jag brukar aldrig bli rädd för folk som snackar med mig på bussar och så.
Men från och med nu skall jag faktiskt alltid ge kalla handen. Eller rättare sagt, inte ge dem handen alls. Och så tänker jag resa mig och gå därifrån direkt.
Trodde nog aldrig jag skulle trakasserad på det här viset faktiskt.
Har varit med om mycket på tunnelbanan.
En gång på ett natt tåg hamnade jag ofrivilligt i ett slagsmål, två slogs med knytnävslag och de ramlade över mig som satt på ett säta bredvid dem och jag drogs med ner i fallet och hamnade under dem, medans de fortsatte slå på varanda, ta stryptag och så.
Ingen gick i mellan för de slogs för mycket och jag låg underst och kunde knappt andas.
Fruktansvärt för jag kunde fått ett slag mot tinningen eller vad som helst för mitt huvud låg nästan jämte hans som var under den andra killen.
Detta hände för två årsedan, åkte aldrig natt tunnelbanan efter det.

Ja ja nu skall jag snart sova för imorgon åker jag till skärgården igen med Gala Alex.

P.s tvättar vänsterhanden en gång i kvarten med bakteridödande medel.

PÖSS / I

3 kommentarer:

  1. Ja blir förbannad när jag läser det du skriver! Hoppas du är så okej som du kan vara... Det är idioter som han som får killar att framstå som svin; även dem som inte är det i vissas ögon. Idiot! Önskar att man fick tag i en sån idiot...eller så är det kanske bäst att man inte får det...

    Kram på dig tjejen och försök skaka av dig det om det går...

    SvaraRadera
  2. Ja jäklar va förbannad man blir!!! Jag har varit med om en liknande grej på ett X2000-tåg en gång, men din upplevelse var långt mycket värre! ... Gudas, jag sitter här på tåget och blir jätteupprörd.
    Hoppas att du är ok iaf, en sån idiot borde inte få gå lös!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. tack fina ni! nä fy för honom, bläää
    nu har jag skakat av mig det, känns bättre. Men still, ja sådana borde inte få gå fritt i samhället.
    KRAMAR på er

    SvaraRadera