Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

lördag 6 juni 2009

returnable


Hejsan!

Igår skulle jag verkligen vara sådär skit duktig och göra massa inköp till jobbet, fixa saker inför dopet på söndag, handla massa saker helt enkelt.
Men det slutade med:
*Bikini i jeans tyg med vita hjärtan ( som jag ska lämna tillbaka för de hade den negativa funktionen att platta till lite för mycket)
*Svart strå hatt (som oxå skall lämnas tillbaka för den var skit för liten )
*Svarta glittriga ballerinas, de var perfekta!
*Jeans shorts ( sitter bra på men jag är så nojjig med allt som sitter tight runt magen, så skall köpa ett par större.

Mitt i shoppingen ringer Erica och vill att vi fikar på Kungsträdgården där det är Restaurangernas dag typ, hundratals av Stockholms restauranger har små tält där man kan för en mindre peng än på deras riktiga restauranger prova deras mat, världens bästa grej på Kungsan tycker jag:-)
Där möter vi vår fotograf vän Julia. Hon mutar oss med följande:
"-Jag har gratis kuponger på mat och vin, ni får äta vad ni vill och dricka vin gratis om jag får fota er medans ni äter".
Kinky va?!

Hon fotar för en tidning och bilderna kommer med inför nästa års restaurang dagar.
Jag är linslus och älskar mat och vin så ställer upp med kraft.

Efteråt dansade vi till jobbet mätta och tämligen glada:-)

Nu skall jag in till stan igen för att försöka få gjort det jag egentligen skulle igår.
Sedan skall jag möta upp fotografen i Kunsträdgården, det var ju så gott igår! Skall nog äta från GRill, eller Kophangang, eller... ja lite från alla!

PÖSS / I

1 kommentar: