Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

lördag 27 juni 2009

En underbar dag i skärgården



En helt underbar dag till, i skärgården.
Ragge körde ut mig och Gala Alex till hemliga pärlan långt ute i skärgården, vi solade, busade och badade. Nu är det 20c i vattnet, skööönt!

Tyvärr har min sambo med sig laddaren till kameran så använder bilder från förra gången vi var där med Cellan.

När vi solat och badat klart for vi till Gala Alex mosters hus på Waxholm, SÅ HIMLA FIIINT!!
Där var det dukat med skumpa, rosé vin, snittar och nötter.
Sedan grillades det och fram med rödvin och annat gott.
Efter det dukades det fram jordgubbs tårta och kaffe.
Alla dessa hägringar framför mina ögon, allt som jag älskar i livet och inte ens en liten sipp eller smakbit kan jag förtära:-(
Jag åt lite vitt bröd med ost och kokt potatis och festade till med bubbel vatten med smak!!
Men det gjorde inget, stämningen var verkligen på topp och vi skrattade så jag fick kramp i magen och jag njöt verkligen av alla människor som var där och barnen som spred sån glädje.
Mysigt, tack alla!

Sedan hemma vid 20:00 lagade jag mat för har inte ätit speciellt mycket under dagen.
Hittade ett till spännande recept från den där hemsidan för mat med känsliga magar.
Den här gången gjorde jag solrosfrökyckling med curry och japansk soja, med pasta kokat i färska grönsaker och olivolja.
Jätte gott blev det. Min första stekta mat på en vecka och där till. mums.
Ville äta hur mycket som helst men får ta det piano för min magsäck lär ha krympt till en daddel efter blåbärsoppa och yougurt dieten det senaste.



Nu är klockan elva och jag är kanon trött.
Ska läsa bok och sova för imorgon hämtar ragge upp oss igen för att åka till vår lilla oas.
Och sedan kommer min älskling hem imorgon också, jiiipieee!!

God natt/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar