Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 24 juni 2009

midsommarveckan




Hejsan!
Oj vilken vecka!

Har varit på västkusten i vårt sommarhus på Härön, en liten Ö utanför Tjörn.
Idyll som bara den som vi delade med 40 nära vänner!
Allt var fantastiskt, idylliskt, roligt, romantiskt. MEN (såklart)jag har verkligen magkatarr och kunde inte dricka en droppe alkoholhaltigt, och alla vet min passion för dyra röda viner:-( Jag kunde inte äta EN sill, inte EN köttbulle, inte EN..ja ni fattar.
Min magkatarr har antagligen enligt läkare jag pratat med i desperat tillstånd blivit magsår.
Alltså gått för länge med min katarr ( sedan April:-) och det kan nu ha utvecklats till magsår.

JAg har ju inte skött om magkatarren som man skall direkt, har INTE sjukskrivit mig som normala människor skulle gjort. Har slarvat med både vin och thai mat och dragit på mig mer projekt vid sidan om jobbet än vad jag skulle gjort.

Själva midsommarnatten spenderade jag med ansiktet mot en påse och...ja ni fattar. Inte en droppe vin men fick ett straff ändå som om jag druckit tre bag in boxar själv.
Ett tydligt tecken på att katarren gått för långt enl Dc.

Ja ja men nu skall de utreda och ta prover på magen imorgon. Så nu skall allt bli bra.
Mamma har verkligen fått pyssla om mig. Fixa tabletter, ringde läkare, såg till att jag drack. SÖt!
För mellan landade i Munkedal hos henne efter Härön, vi har ingen toalett i huset och med magprobelm blir det en icke acceptabel tillvaro.
Kan ju säga så här vart fall:
Om jag nu skulle få en idé om att detoxa min kropp i sommar för fräsch-hetens skull behövs inte det. Nepp, nu sedan fyra dagar tillbaka består jag endast av yougurt, fil och khamomill thé. Snart blir jag nog en tetra förpackning tror jag, ha ha!

Nu är sambon i Borlänge på peace and love festival och jag skall till doktorn imorgon sedan på möte med inshopping av scenkläder.

På torsdag skall det bli Fredhäll badet med celeste och massa stämmskivor i hörlurarna.
Och kanske ännu mer jordgubbs yougurt och mindre planer och bättre mage.

Här kommer bildkavalkad från midsommarnatts drömmen som festen hette.
PÖSS / I

Här sitter daniel och vaktar vår packning i väntan på att färjan skall komma och ta oss över till Teddygården som sommarhuset heter:



Teddygården:

IDYLL:

Här jobbar vi lite i trädgården bakom huset:

Amanda bygger utedass:
Jag glad, ont i magen, glad, lycklig, aj aj..

Grillning vid havet: prippsblå reklam!


Vid vår båtbrygga lapar jag och Amanda sol på självaste midsommar

Långbord:

MAT: (åhhh minns hur det var när man kunde äta mat..buhuuuu)



Midsommar kusin och midsommar sambo:


Nämen ser ni! Vill inte verka skrytig nu men hur bra har vi det inte då? Midsommar dans runt stången med havet som bakrund!!!!


Regnet som tydligen resten av Sverige hade nuddade inte ens oss. Det gick förbi men vi såg allt. Så vackert:


Lite vackra båtar som la till vid huset vårt:


Jag kommer försöka lägga ut bilder imorgon också.
Bilder jag tagit i konstnärligt syfte från huset och omgivningarna.

Om jag hinner.
Kram / I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar