Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

onsdag 10 juni 2009

Road tripp to Bästkusten

Nämen fy på mig då va dålig jag är på at uppdatera!!! Fy fy fy!

Men har varit på Bästkusten igen, det var dop för min systerdotter Cajsa.
När jag är bland alla underbara barn och med familjen är jag verkligen 100 % hos dem och glömmer blogga:-)

Dopet hölls i Valbo Ryr där min stora syster har en super mysig stuga, i skogen, med bastu, egen badvik vid mysig sagolik sjö. Det stället ger mig total ro!



Jag och sambon fick låna gratis bil av Volvo här i Stockholm tack vare pappas kontakter.

Kära och galna i varandra!

Vi gjorde en mysig raodtrip av de sex timmar det tar mellan kusterna.

här döps det som bara den:-)

På dopet fanns mina underbara långhåriga kusiner, min lilla syster med man från Danmark med sin lilla 3 månaders Madicken, släkt och vänner.
Dopet hölls alltså i syrrans trädgård i stugan. Allt var idyllsikt, om det inte haglade stora kalla hårda hagel i basketbolls storlek ( ha ha ) vill säga! Bilarnas larm gick igång av basketbolls haglet och vi skrattade alla åt hur himmelen bara öppnade sig under ceremonin
Ett dop ingen glömmer vart fall, lilla Cajsa är allt speciell hon.

japp, det regnade, haglade men vi var glada!

Min far, trubaduren Henrik Pé sjöng och spelade gitarr på dopet:



Mamma pratar med prällen, hon skulle läsa en bit ur ett evangelie på dopet:



Fick massor av Underbara stunder med systrarna mamma och pappa.

Picknick på gräsmattan i stugan. Här sitter mina stora syster, min lilla syster, sambon och Cajsa på filten och myyyser!


Tom matar Cajsa.


Nu är klockan 00.19 och vi har precis kommit tillbaka till Stockholm och är ganska trötta.
Vi tog var sitt glas rött nu och varvar ner.

Skall upp tidigt imorgon för att springa in hos Corinne and Friends och färga håret.
Sedan showa på kvällen.
Har bara 4 föreställningar kvar, någonsin på Wallmans salonger i Stockholm ( vet har sagt det förut och kommit tillbaka;-)

Missade avslutnings festen wallmans hade fixat för oss på Berns tyvärr i söndags men jag tar igen det med råge på lördag, gggrrr!!!
Sedan tänker jag nog vårda lite bakrus på söndag och måndag går jag till Arbetsförmedlingen och anmäler mig arbetslös fram till oktober:-)
Sedan är det jag som repar stämmor som en liten gris i två dagar inför sångrepet på onsdag!

Vi ses snart/ kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar