Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 12 maj 2009

another dress!

Hmmm funderar på en sak...

Ibland kan man ju känna en klump i magen för saker man lite känner att man bara "måste" göra ni vet...

Nu råkar jag ju vara inom showbuisness,som ni vet.
Måste jag då styra upp en schlager tittar kväll?
Måste jag gå på en?
Måste jag ens vara intresserad?

Nej svarar min mage på alla frågor.
ha ha!

Jag gillar det svenska melodifestival schabraket kalaset med allt vad det innebär. För det innebär ofta jobb tillfällen för sådana som oss ( om nu inte Balettakademien och Kuhlers och allt vad det heter ställer upp gratis, år efter år efter år...)och show är show och är alltid roligt att se på;-)

Men nu känns det som att Opera grejen för det första absolut INTE kommer gillas runt om i europa, eller vad fasen vet jag? Är ju som sagt absolut schlager dyelektiker...
Plus att man måste ju nästan ha en liten mini schlager utbildning för att förstå alla regler, uttagningar,, semifnaler.... nej jag blir alldeles matt och yr...
Men underbart att det finns för dem som brinner för det här med schlager och grejer ( vilket nog mer eller mindre hela sverige gör verkar det som, hi hi)

Allt jag vet är att jag kommer behöver en dag till för min kropp att återhämta sig och sedan är jag på jakt efter den här klänningen som jag sett i en mode tidning:

Pepe Jeans är den från.

Förälskelse direkt.
Hoppas hoppas hoppas jag hittar den och att den sitter snyggt!
När jag jobbade lite mer aktivt med mode märkte jag att kläder i tidningar som visades hade vi sålt slut på för flera månader sedan:-( iom att butiker oftast ligger ett halvår i förväg, och bilderna var säkert tagna då klänningen fanns i butik med efter redigering, dagar, veckor i fotoshop för att reducera bort modellens celluliter och skvanaker så har veckorna rullat iväg och klänningen är slut:-(
Men skall inte vara pissmyra nu utan skall ut på jakt. NK here I come and give me the dress!!!!

Kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar