Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 5 maj 2009

Tar det piano!

VILODAG!

Med det fluffiga vita duntäcket i soffan, lappen i knät, en skål jordgubbar, nybryggt kaffe, lite Tv i bakrunden och en härlig orgie av blogg uppdateringar börjar den här dagen inte så pjåkig:-)

Tänkte ta en djupdykning ner i jobb också, skriva manus och samordna ett slags schema jag inte får avslöja, än... Men jusst som jag tänkte avbryta min euforiska morgon mys med jobb ringde min golfande sambo och frågade om vi ska hälsa på Ellen och Lars och deras lilla alldeles nya dotter.

Mysigt det skall bli!

Så nu måste jag sluta äta rosa gubbar och vakna till liv.

Köpta blommor igen som jag inte vet vad de heter:-) Måste köpa en bok eller något om blommor.
Har siktat in mig på att köpa en underbar vacker blomma jag ibland sett i fönstret på Hotel Diplomat på Strandvägen och i en del blommbutikers fönster.
Men har aldrig kommit mig för att
fråga vad det är för någon växt.
Tror det är en slags Mangolia(?)
Den är stor grön med kraftig själk
och blad och så har den en stor rosa
blomma som alltid hänger ner...
Som om att den är jätte övervattnad
och trött men ändå SÅ vacker och
full av liv!
Såg att den kostade 600 kr dock.
Men då hade den tre själkar med
blommor, jag behöver bara ha en jag:-)
Hittar inga bilder på den via nätet
för vet inte riktigt vad jag söker, hi hi!

Så jag efterlyser den här!
kan någon som läser min blogg namnet på växten eller har en misstanke om vad jag kan söka snälla lägg en kommentar.
PLEASE!!!

Ses kanske ikväll/ kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar