Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 5 maj 2009

Baby-lycka!

Nämen va fasen! Cykeln kom inte med den här gången heller:-( Måste ta ett utvecklings samtal med herr fotograf tror jag bestämt:-) haha!



Tog en underbar cykel tur till Stora Essingen för att hälsa på Ellen, Lars och lilla Elsa några dagar gammal!
Vilken underbar liten varelse! Hjärtat mitt tog tre extra slag i sekunden när jag höll henne.
Är så blödig när det kommer till bebisar, och ja barn i allmänhet.
Jag är medlem i BRIS av den orsaken.
Har haft en ultimat trygg varm uppväxt, aldrig varit mobbad eller mobbat.
Men känner så för de som har det tufft, barndomen skall ju bara vara härlig, lätt och bekymmersfri ju! Så gå med ni med tycker jag. Eller köp en MAj blomma!!!!!!

Lägger inte ut ngn bild på lilla Elsa, det får mamman och pappan göra själva om och när de vill.
På vägen tillbaka såg vi en underbar regnbåge!
Den fick mig att tänka på en av mina favorit dikter av William Wordsworth, 1770-1850 (hmm undra om det verkligen är han riktiga efternamn...hmmm mycket passande med tanke på hans yrke... tror jag skall döpa om mig till Inez Movesright eller Inez Singandancer...ha ha!


Mitt hjärta slår häftigare när jag ser en regnbåge i skyn.
så var det när jag var ung; så är det nu när jag är vuxen.
Måtte det vara sånär jag blir gammal.
Eller låt mig dö.



Sedan cyklade vi mot Lilla Essingen och köpte hem Thai! Mums!
Nu har jag krypt in i sovrummet, tänt ljus och har en stund för mig själv.
Laddar batterierna.
Skriver lite manus.
Imorgon skall vi repa in Elin lite mer sedan show på kvällen!




Vi ses snart, kram I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar