Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 19 maj 2009

Lyckad shopping

Hej san!

Mitt hem ser ut som ett hostel för packpackers/rivningsprojekt/i klorna på tokiga inredare så jag flydde fältet mot stan för en shopping runda istället:-)

Gick rätt bra. Söker med ljus och lyckta efter den där blå klänningen från Pepe Jeans jag bloggade om förra veckan:-(

Men hittade massa andra trevliga saker:

1. Här ovan har vi alltså ett fint linne i favvo färgen ljung lila från HM, 198kr, som hittat!!!

2.På linnet ligger ligger en liten svart ask med det bästa kräm pudret i denna värld: Kanebo! Dyrt, men såååå vääärt varenda öre, 370kr!

3.Köpte en liten söt svart väska, en sådan där bra storlek så jag får plats med det viktigaste: digitalkameran, den svarta dosan med det himmelska sminket, plånkan, mobilen, läppglans och tuggummi, 79 kr på HM, HUR BILLIGT KAN DET BLIIIIIIII???????

4.Sedan har vi Åhléns pappers påsen och på där har vi en scrave/hatt/mössa från Odd Molly i siden. Har ju envisats med att ha blont hår fastän jag är nästan kolsvart i grunden och mitt hår växer i rekord fart. Så varannan vecka har jag centimeter vis med hemsk utväxt, och var tredje färgar jag det... men därimellan mår jag skit, och grämer mig varje gång över att jag inte köpt en typ sådan här trendig, chick och cool scarve att dölja utväxten med.
Hittade den här och blev lite kär.
Det är ju Odd Molly dock så prislappen var ganska saftig(399kr). Men jag vet att jag kommer använda den massor så det är nog värt det.
Så här ser den ut på:



Ni minns de vackra asiatiska bilderna jag tipsade er om för någon dag sedan va??
Nu har jag förstorat dem. De passar som handen i handsken i lägenheten! Äntligen har jag hittat något att hänga ovanför soffan.
Dock var jag så ivrig att få dem printade så jag nöjde mig med den här storleken. De kunde inte förstora mer på en dag. Skulle ta en vecka annars. EN VECKA! Jag lever ju för fasen i nuet nu mera, ha ha!!
Så tänk er nu motiven och känslan men med större bilder och samma färg på ramarna, vita tror jag:





Dessa tre skall också upp när jag köpt ramar och förstorat dem:



Tycker de är så vackra.

Nu skall jag passa på att njuta av tom lägenhet och måla lite.

Vi ses, pöss / I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar