Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

måndag 4 maj 2009

Super speed blogging

Hejsan!
Idag blir det lite speed blogging!
Min vän Åsa kommer snart och vi har lite hemliga planer på gång, ett projekt som kommer ta ett par veckor att fixa. Så hon kommer snart hem till mig så skall vi börja planera, brain storma, tänka utanför boxen ni vet...

Efter det tror jag det blir lite utgång för hennes del vart fall. Själv tar jag det på volly och ser vad jag känner för. HAr fortfarande alldeles för mycket som händer runt omkring mitt liv.
Skall även hinna med otroligt mycket saker innan maj är slut.
Har två dop och ett bröllop att fixa inför med allt från presenter jag själv hade tänkt göra, kläder att köpa, sånger att förbereda.

Igår var ju den där koreografi dagen.
Var kanon kul!
Stod i parken på Medis och lärde ut min mest fantastiska koreografi någonsin ( NOT!!!) för tjugo glada dansare (hmmm...)
Runt oss samlades mängder av nyfikna park promenerade människor Kanske inte så konstigt, svenskar älskar TV så direkt ett kamerateam är i närheten blir folk nyfikna.
Men det var mysigt igår. Att lära ut koreografi i en park, 20C sol, under massa blommande körsbärs träd är inte varje dag.

Sedan var det High School the Musical.
Sambon hade ju fått biljetter av huvudrolls innehavaren David Lindgren.
HAn var jätte duktig, det visste jag ju sedan innan då jag sett en del andra grejer han gjort live.
Många andra i ensemblen kände jag också. Några har jag jobbat med, tagit klasser med, lärt känna via sambon etc...
Alla var duktiga, en del dans delar var briljanta!
Gött!

Efter musikalen tänkte sambon och jag ta en prommis, från Göta Lejon på Söder till vår favvo Thai restaurang på St:Erikssgatan. Var en underbar prommis, men när vi kom fram var det stängt:-( Buhuuuuu
Här är en bild. Vet måste till frissan i veckan och fixa utväxten. Sedan ser jag skit glåmig ut för har ändå varit uppe med tuppen och dansat häcken av mig hela dagen:


Synd att min cykel jag fick av pappa i present inte syns:-( den är lila och jätte snabb!!!
Kolla naturen i bakrunden! MAn ser en liten del av Vasaparken.

Nu måste jag skynda mig.
Ses en annan dag.
Kram I

1 kommentar:

  1. Glåmig??? Du är allt annat än glåmig, du e supersnygg! =)

    SvaraRadera