Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

tisdag 26 maj 2009

Fixar hemma dag!

Var lite ambivalent då jag inte visste om jag skulle ta den underbara varma sköna vackra dag till att sola, få lite färg på mitt krit vita ansikte eller shoppa och köpa saker till hemmet som jag velat göra varje dag i tre veckor nu.
Jag beslutade mig för en fika i solen med sambon och sedan en shopping tur på Fridhemsplan.
Kommer ju ändå bara gnugga bort den möjliga lilla färg jag skulle få av allt scensmink i veckan ändå:-(

Detta blev det:


Skor från Vagabond. De har en dragkedja bak men den ser man inte.
Det är lite Acne kopia över dem. Dessa kostar tre gånger mindre än Acnes:-) Tycker de passar till fin klänningen så "dressar" man ner den lite. Och de blir riktigt sköna att jobba i sommar i då jag skall hälsa på i butiken Pure igen i sommar!!



Fina brons färgade snäckskal örhängen från Indiska, gillade dem mest för att de är stora men framför allt LÄTTA! Är så trött på tunga örhängen som gör att hålen ser ut som långa avloppsrör.


Sprang rakt på den här boken på Åhléns. Älskar alla Denise Rudbergs böcker. verkligen lätt läst "chick-litt" som det kallas.
Man känner sig verkligen bimbo när man ligger och sträck läser sådana här böcker men fy va skönt det är på stranden. När man ändå har så mycket vätske brist i hjärnan så man knappt får på sig badtofflorna på rätt fot, då passar sådana här böcker galant.
Denise skriver mycket om Stockholms överklass och använder samma karaktärer fast i olika fördjupningar.
Såg en intervju med henne och hon fick frågan om varför hon skriver så mycket om just överklassen, om hon är avundsjuk eller så? Då sa hon vilket jag helt håller med om: "jag tycker alla slutna världar fascinerar mig, och Sveriges överklass är en just sådan".


Hade på mig bagyjeans- shorts med ett brunt nitbälte, lila linne från Hunky Dory och mina leopard ballerinas från ASOS.
Skönt och snyggt:-)


Har nog kanske världens största pappers påse från svindyra men yber läckra butiken Mathilde där jag köpte min stickade sköna UGGs. Numera är den sommarkläders förvaring jag precis hämtade ner från vinden. SOMMAR SOMMAR SOMMAR!! Jag är nästan ledig till mitten på Oktober i år!! Förutom gigen och gästspelet på Pure då;-) LIFE´S NIIICE!!!!!



Nu skall jag laga min favvo mat: Sallad med stekt Hallumi. Mums! Och ett glas rött såklart, Valpolicella Ripasso!

Jag köpte också sex (!) stora svarta ramar på Åhléns, det var köp tre betala för två.
Skall hänga upp mina vackra asiatiska foton i dem ovanför soffan tänkte jag.
Visar bilder senare.

Pöss så länge/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar