Om mig

Mitt foto
ARTIST LIVET!! Tänkte dela med mig lite om hur det kan vara att jobba som artist och vad det livet innebär..verkar ju ändå ganska exotiskt och spännande för så många:-) Det är det..men det är också SÅ mycket mer... Den här bloggen kommer handla om jusst det! Bloggen handlar om mig och den är som en "öppen" dagbok. Skriver om vad jag gör, känner, om drömmar, tankar och livet! Jag bli lycklig av vackra saker och vilar gärna ögonen på dem. Jag är kreativ och det kan mynna ut i en tavla, ett långt blogg inlägg, en koreografi en skiss på en dröm klänning eller varför inte om-möblerad lägenhet:-) Så välkomna till min blogg! Till sist: I ignore expectations and I rule in the laboratory of my life! I can also travel places without moving one inch. I can do absolutley nothing and find it being everything!!

söndag 17 maj 2009

sakta sakta långsamt

( th: jag och min systerdotter Cajsa, som är ren och skär kärlek och är som näring för lycka. En solskens bebis som syrran brukar säga)

Innan jobbet idag stannade jag och Sambon upp lite i allt styr man har omkring sig och andades... ut.

Hade sjukt svårt att gå till jobbet idag. Försökte tänka klart och fundera på inköp till showen. Vad kunde tagit slut medans jag var sjukskriven?
Men det gick inte, och när jag försökte komma på en plan kände jag hur en mini ångest attack var på väg att bubbla upp...Kroppen spjärnade emot och blev lite krampig. Så det vara bara att byta tänkesätt helt.
Om nu det var slut på hår spray medans jag var borta, och ingen kommit på den smarta idéen att köpa in själv, så fick det vara så... Men tog med mig en av mina privata, om det nu var helt slut kunde ju tjejerna få ta min som jag tog med mig hemifrån

Vi satte oss på ett café precis utanför porten. Café Russin! Det är så bra där att Stockholms stads guide till och med tipsar om det.

Egentligen är det inget direkt speciellt, enkelt, men sjukt god mat och kaffe. Vi satt på ute serveringen i solen och bara njöt. Man sitter mer eller mindre på trottoaren med en väg som utsikt men bakom den grönskar underbara Fredhäll. Bästa Fredhäll!
Är så slarvig att fota dessa stunder...och nu har jag svårt att ens tänka klart.

Sedan cyklade jag till jobbet, sakta sakta långsamt.
Allt jag gör nu går sakta, allt jag gör har en miljon tankar bakom handlingarna.
ALLT allt har fått ett annat perspektiv.

Cyklade sakta förbi Norr Mälarstrand. Jag njöt av miljön och naturen. Vattnet. Stämningen- Lördag, folk har system påsar i händerna. Party dax.

Det gick ok på jobbet.
Men bara ok.
Hade reserv piloten på och som tur var är min lägsta nivå helt ok måste jag få säga. Utan att låta moppsig och skrytig så tror jag få kan se när jag är hängig som en vitsippa om natten, men fler kan se när jag sprakar som ett fyrverkeri på nyår!

Norge vann idag! Vad var det jag sa! JAg lade nämligen ut Norges bidarg på Fejjan dagen efter de vann i Norge och skrev: "Vinnaren av schlagern 09"!
Märkligt, jag som är ärligt ointresserad av det där schabraket schlagern visste! MEN hör man ÄNTLIGEN ett bra schlager bidrag vet man!

Är så trött.
Vill hela tiden blunda, vila.
Skall göra det nu.

Alex: Tänk vad en kram kan säga mer än tusen ord! Tack fina människa!


Värme / I

1 kommentar: